آخرین عناوین

يکشنبه 11 ارديبهشت 1401-11:7 کد خبر:99321

مسئول امور ایثارگران شهرداری ساری بیان کرد:

ماجرای بحث برانگیز تعهد نامه تبدیل وضعیت ایثارگران شهرداری ساری

تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر در شهرداری ساری با دریافت اقرار نامه مورد انتقاد متقاضیان قرار گرفته است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، بحث تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگران شهرداری ساری با حرف و حدیث‌های همراه شده است.

به نظر می‌رسد که پس از اتمام مراحل اداری کار و متقاعد شدن شهرداری نسبت به تبدیل وضعیت این افراد به اذعان تعدادی از نیروهای مشمول جذب، تعهدنامه و اقرار نامه‌ای جلوی آنها گذاشته شده که مورد نقد و نظر جدی جامعه ایثارگران متقاضی جذب شهرداری ساری است.

جامعه ایثارگری متقاضی شهرداری ساری معتقد است که شهرداری  برای جذب آنها از روش غیرقانونی وارد شده است.

در همین ارتباط گفت‌وگویی انجام دادیم با محمد لزگی مسئول امور ایثارگران شهرداری ساری ضمن رد این فرم و اقرارنامه، اظهار کرد: این چیزی که بنده مشاهده کردم پرینت گرفته شده، دستی است.

وی گفت: افرادی که قرار است در این فرایند جذب شوند شکی نیست، اما این تعهد اختیاری است، فردی را اجبار نکردیم و اگر قرار باشد افراد به عنوان کارگر دائم جذب شوند باید این تعهد را بدهد در غیر این صورت باید منتظر بمانند تا ضوابط جدید برای تبدیل وضعیت صادر شود.

مسئول امور ایثارگران شهرداری ساری خاطر نشان کرد: در حال حاضر شرایط و ضوابط حاکم بر شهرداری اینگونه است، این موضوعی است که به ما از سازمان ادرای استخدامی کشور ابلاغ شده و ما هم تابع قوانین و مقررات هستیم.

وی در ارتباط با تبدیل وضعیت شهرداری ساری، گفت: با توجه به تعداد متقاضیان بند دال تبصره ۲۰ نزدیک به هزار و ۱۰۰ نفر هستند که مشمول این قانون می‌شوند.

لزگی ادامه داد: شهرداری ساری پست سازمانی برای جذب این افراد ندارد، بارها و بارها  با سازمان شهرداری‌ها و استانداری مکاتبه شده و در جلسات متعدد نتیجه مشخصی دریافت نشده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: کسانی که قرار است تبدیل وضعیت شوند باید به صورت دائم به عنوان کارگر در این مجموعه مشغول کار شوند و یکی از شرایط آن این است که تعهد محضری بدهند، ممکن است برخی از افراد نمی‌خواهند وارد این چرخه جذب شوند و اجباری برای آن وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سؤال که این تعهد محضری ایراد قانونی ندارد، گفت: نه، یکی از بندهای که در بند سه قانونی که به ما ابلاغ شده این موضوع مطرح شده که طرف با رضایت تعهد بدهد و موضوع کشوری بوده و مربوط به شهرداری ساری نیست، اگر افراد علاقمند نیستند مجبور به امضاء این تعهد نامه نیستند و اجباری در کار نیست.

براساس این گزارش، لزگی در حالی بحث رد اقرار نامه را در ابتدای مصاحبه مطرح کرده که در ادامه صحبت‌های خویش درباره بخشی‌های از اقرارنامه توضیحاتی ارائه کرده است.

در همین ارتباط یک منبع آگاه در بنیاد شهید مازندران با تایید در اختیار قرار داده شدن این فرم برای افراد متقاضیان تبدیل وضعیت در پرونده شهرداری ساری، گفت: چندین نفر به بنده در این ارتباط مراجعه کرده و حتی برای آنها وقت تعیین شده که تا ۱۰ روز فرصت دارند در این ارتباط تصمیم گیری کنند.

این مقام آگاه که بخشی از نامه را برای خبرنگار ما قرائت کرده به این بخش از اقرار نامه که رسید که در آن ذکر شد؛ شهرداری ساری بنا به درخواست اینجانب اجازه و اختیار دارد تا نسبت به صدور حکم کارگزینی( انشایی و رسمی) در مشاغل و پست‌های مورد نیاز دستگاه بر اساس قوانین و مقررات حاکم از جمله بخشنامه صدرالذکر به صورت تبدیل وضعیت به نیروی کارگری( دائم و غیر دائم) اقدام نماید، گفت: بنده روی همین نکته بحث دارم، اینکه از افراد تعهد دائم کارگری گرفته شود خلاف قانون است.

یکی از کارشناسان حقوقی که در زمینه قراردادهای کار تخصص دارد پس از مشاهده تصویر اقرار نامه تهیه شده توسط شهرداری متنی را در اختیار خبرنگار ما قرار داده است که نسبت به غیر قانونی بودن این اقرار نامه تاکید کرده است.

بخشنامه شماره ۶۹۴۰۵ مورخ ۰۹/۱۲/۱۴۰۰ سازمان اداری استخدامی کشور ابهامات دستگاه‌های اجرایی درخصوص چگونگی اجرای تکلیف مقرر در بند (د) تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و پیرو بخشنامه مشترک شماره ۱۳۷۵۸ مورخ ۱۹/۰۳/۱۴۰۰ سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور درمورد ماده ۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران را تبیین کرده است.

فلذا دستگاه‌های مشمول لزوماً باید طبق شرایط و قیود مندرج در بخش نامه و ماده ۲ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اقدام نمایند و اخذ تعهد نامه و اعطای اختیار به دستگاه در تبدیل وضعیت به دلخواه و یا سلب تعهدات ناشی از آن، از گذشته تا آینده فراتر از اختیاراتی است که قانون‌گذار مشخص کرده و می‌بایست طبق قوانین موضوعه اقدام گردد تا حقوق قانونی مورد تضییع قرار نگیرد.

ضمن آنکه کلیه قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی آمره بوده و نمی‌توان از تکالیف مندرج در آن امتناع کرد.

مقرر شد که مسئولان بنیاد شهید در ارتباط با این شیوه تبدیل وضعیت جامعه ایثارگران در شهرداری که مشکل قانونی دارد با متولیان شهرداری ساری جلسه‌ مشترکی را برگزار کنند که تاکنون اطلاعاتی درباره تشکیل این جلسه و اینکه چه اقداماتی انجام شده خبری منتشر نشده است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :