آخرین عناوین

شنبه 10 ارديبهشت 1401-12:55 کد خبر:99292

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران خبر داد:

هوای مازندران تا پایان هفته نیمه‌ابری و بارانی

هواشناسی مازندران شرایط جوی این استان از امروز تا پایان هفته جاری را نیمه‌ ابری با رگبار پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا، هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که با ورود سامانه جدید، از امروز تا اواخر هفته جاری ناپایداری‌های جوی به شکل رگبار پراکنده، وزش باد و رعد و برق، ارتفاعات و مناطق غرب مازندران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی از اواخر امشب تا پایان روز دوشنبه ناپایداری‌های جوی در استان افزایش می‌یابد و در مناطق پایین دست نیز شهروندان شاهد بارش باران خواهند بود هر چند که مقدار بارش‌ها قابل ملاحظه نیست.

براساس این گزارش، جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی مازندران هم نشان می‌دهد که با ورود سامانه جدید از اواخر امشب و تشدید ناپایداری‌های جوی، دمای هوا در مناطق مختلف استان از صبح روز یکشنبه تا پایان روز دوشنبه روند کاهش را در پیش خواهد گرفت بگونه‌ای که این کاهش دما در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین دو تا چهار و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین دو تا پنج درجه خواهد بود.

بیشترین میزان کاهش دما را در طی این مدت در مناطق ساحلی و جلگه‌ای در شهرهای ساری، گلوگاه و آمل گلوگاه شاهد خواهیم بود بگونه‌ای که دمای هوای این مناطق از ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با چهار درجه کاهش در روز دوشنبه به ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

کمترین میزان کاهش دما در مناطق ساحلی و جلگه‌ای در شهرهای چالوس، تنکابن ، رامسر و عباس‌آباد اتفاق خواهد افتاد. دمای هوای این مناطق از ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با دو درجه کاهش در روز دوشنبه به ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بیشترین میزان کاهش دما با پنج درجه مربوط به آلاشت و رینه است، دمای هوا آلاشت از ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با پنج درجه کاهش در روز دوشنبه به ۱۱ درجه و دمای هوای رینه نیز با همین میزان کاهش در روز دوشنبه به ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

به گزارش خزرتیترخبر، داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که دشت‌ناز با ۲۵.۴ و ساری با ۲۵.۲ و بلده با ۱۸.۶ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران طی ۲۴ ساعته گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود چهار درجه کاهش خواهد یافت.

هواشناسی شرایط جوی مازندران براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی از امروز تا روز دوشنبه را نیمه ابری تا ابری بویژه در بعدازظهر و اوایل شب با رگبار پراکنده باران، وزش باد و احتمال وقوع رعد و برق پیش‌بینی کرد.

آسمان مازندران در روز سهشنبه هفته جاری نیمه ابری و در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر و رگبار پراکنده باران و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و از بعدازظهر با افزایش ابر و در ارتفاعات با رگبار پراکنده باران پیش‌بینی شده است.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، شرایط جوی مازندران در آخرین روز هفته جاری جمعه نیز غالبا ابری و در ارتفاعات مه آلودبا بارش پراکنده باران، کاهش نسبی دما و وزش باد اعلام شده است.

وضعیت دریای خزر طی امروز و فردا نیز با موج کوتاه و باد ضعیف پیش‌بینی شده است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :