آخرین عناوین

شنبه 10 ارديبهشت 1401-9:0 کد خبر:99286

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

کاهش ۱۰ درصدی مراجعین نزاع در مازندران

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از کاهش ۱۰ درصدی مراجعین نزاع در استان خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر، عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران، گفت: ۱۹ هزار ۷۷۲ نفر (۱۲ هزار ۸۱۴ نفر مرد و مابقی زن) فروردین امسال به دنبال وقوع نزاع به ادارات پزشکی قانونی مازندران مراجعه کردند که این درقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش داشت.

بر اساس این گزارش،وی اظهار داشت: بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهر‌های ساری و میاندرود با عدد ۳ هزار یک بابل با عدد ۲ هزار ۸۰۰، آمل با عدد ۲ هزار ۱۴۶ نفر و کمترین موارد نزاع در شهرستان فریدونکنار با عدد ۳۶۲ نفرثبت شده است.

عباسی افزود: فروردین با ۲ هزار ۹۳، خرداد با ۲ هزار ۳۱ و تیر یا هزار ۹۸۵ نفر به ترتیب بیشترین و بهمن با هزار ۱۸۰ نفر کمترین ماه گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان با تاکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، گفت: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود که بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر میشود.

عضو شورای قضایی استان یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: میتوان با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفتگو و تفاهم مشکلات فی ما بین را حل و فصل کنند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :