آخرین عناوین

چهارشنبه 31 فروردين 1401-18:33 کد خبر:99088

رئیس پلیس فتا مازندران خبر داد:

دستگیری کلاهبردار سامانه ثنا در مشهد

رئیس پلیس فتا مازندران از دستگیری کلاهبردار سامانه ثنا در مشهد خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سامع خورشاد گفت: در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتا مازندران مبنی بر اینکه پیامکی با عنوان سامانه ثنا و ابلاغ قضایی دریافت کرده‌اند و به درگاه جعلی پرداخت هدایت شده‌اند، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی گفت: در این ترفند با عنوان سامانه «ثنا»، عده‌ای از مجرمان سایبری با طراحی و ارسال پیامک حاوی یک لینک آلوده به بدافزار جعلی، کاربران را ترغیب به ورود به سامانه و مشاهده ابلاغیه خود در ازای واریز وجوه اندک می‌کنند که در نهایت به کلاهبرداری از شهروندان منتهی می‌شود.

به گفته رئیس پلیس فتا مازندران کارآگاهان طی بررسی‌های انجام شده متوجه شدند که شهروندان دیگری نیز به همین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفتند.

سامع خورشاد افزود: کارشناسان پلیس فتا مازندران بلافاصله اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با تلاش شبانه روزی و بهره گیری از روش‌های فنی و علمی موفق شدند ردپای مجرم را شناسایی و به هویت این شیاد دست پیدا کنند.

به گفته سرهنگ خورشاد با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته، مشخص شد متهم ساکن استان خراسان بوده، در این خصوص با هماهنگی مقام قضائی نامبرده دستگیر شد.

وی اظهار داشت: این مجرم سایبری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت، ولی با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده لب به سخن گشوده و به برداشت غیرمجاز از حساب ۱۸ نفر به مبالغ ۳ میلیاردریال اعتراف کرده است.

به گفته سرهنگ خورشاد ارسال هر گونه پیامک با نام سامانه ثنا با شماره تلفن‌های شخصی و اپراتور‌های مختلف تلفن همراه صرفا شگردی در جهت کلاهبرداری افراد سود جو است و شهروندان به این گونه پیامک‌ها و پیام‌های ارسالی مشابه توجه نکنند.

وی گفت: هیچ سازمان یا ارگان دولتی و خصوصی در هنگام ارسال ابلاغ‌ها به هیچ عنوان در خواست واریز وجه نقد نمی‌کند و شهروندان در صورت مواجه شدن با هرگونه پیامک ثبت نام و یا ابلاغیه واریز وجه یقین بدانند که این ترفندی برای کلاهبرداری است.

سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :