آخرین عناوین

دوشنبه 22 فروردين 1401-22:26 کد خبر:98851

ثبات رنگ نارنجی در سیمرغ :

حیرت مسئولان محلی از قرارگیری شهرستان سیمرغ در وضعیت نارنجی کرونایی

قرار گرفتن شهرستان سیمرغ در وضعیت نارنجی کرونایی و ماندگاری در این رنگ طی دو هفته گذشته سبب حیرت مسئولان محلی از جمله شبکه بهداشت و درمان شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا، سیمرغ که تا سال ۹۱ با نام بخش کیاکلا یکی از بخش های شهرستان سیمرغ بود در این سال به شهرستان ارتقاء یافت و طبق نتایج آخرین سرشماری هم حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

طبق ارزیابی هفتگی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی رنگ کرونایی این شهرستان از ۱۳ فروردین ماه از زرد به نارنجی تبدیل شد و این وضعیت در ارزیابی ۱۹ فروردین هم ماندگار شد .

ارزیابی وزارت بهداشت نشان می دهد که در حال حاضر سیمرغ تنها شهرستان مازندران است که در وضعیت نارنجی قرار دارد و بعد از شهرستان رامسر که رنگ کرونایی قرمز را به خود دارد ، وضعیت سیمرغ بدترین در میان شهرستان های مازندران محسوب می شود.

اگر چه ورود این شهرستان کوچک به رنگ نارنجی درست پس از تعطیلات نوروزی مسئولان محلی را متقاعد کرده بود که احتمالا سفرهای نوروزی بر وضعیت کرونایی شهرستان اثرگذاری کرده ولی ماندن در این وضعیت در ارزیابی ۱۹ فروردین و پیگیری ها و تحلیل های خودشان از آمار بیماران کرونایی بستری و مراجعات سرپایی این پرسش را برایشان ایجاد کرد که معیارها چیست که وضعیت شهرستان نارنجی ارزیابی شده است.

وزارت بهداشت در تعریف رنگ بندی ها اعلام کرد که وضعیت نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پر خطر است، شهرستان هایی که آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت داشته باشند در وضعیت نارنجی تعریف می شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سیمرغ با بیان اینکه هنوز علت قرار گرفتن این شهرستان در رنگ بندی نارنجی را متوجه نشده اند ، گفت : بعد از دو سال فعالیت اصولاً رنگ بندی ها بر اساس تعداد مراجعه بوده است بنا بر این نارنجی اعلام شدن این شهرستان، برای ما هم جالب است.

 محمد رضا احمدی افزود : از ابتدای سال جاری تاکنون تنها دو نفر از شهروندان سیمرغی به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در این شهرستان بستری شده اند و بر این اساس رنگ کرونایی منطقه ما نباید نارنجی باشد .

وی گفت : روند تزریق واکسن کرونا در سطح این شهرستان به صورت روزانه در حال انجام است و از این بابت هم از شهرستان های پیشرو در مازندران هستیم .

رئیس شبکه بهداشت  سیمرغ با اظهار این که در حال حاضر به دلیل بازگشائی مدارس و تعطیلات نوروزی بار مراجعه سرپایی به درمانگاه شهرستان هم روزانه بین چهار تا پنج نفر است ، اظهار داشت : حتی بر اساس آمار مراجعه سرپایی هم باشد باز شهرستان سیمرغ در وضعیت نارنجی قرار نمی گیرد و باید رنگ زرد داشته باشیم.

احمدی افزود : از دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم درخواست کرده ایم تا این موضوع را از وزارتخانه بهداشت و درمان پیگیری کنند که بر چه اساس و آیتمی این رنگ بندی ها اعلام می شود.

محمدحسین ذکریایی سرپرست فرمانداری سیمرغ هم با بیان اینکه وضعیت بستری بیماری کرونا در این شهرستان پایین است، گفت : با استانداری برای حل وضعیت رنگ بندی شهرستان سیمرغ مکاتباتی انجام داده ایم.

خبرنگار ما برای دریافت پاسخ ابهامات مسئولان شهرستان سیمرغ با مدیران دانشگاه علوم پزشکی مازندران تماس گرفت که آنها بر درست بودن ارزیابی کرونایی این شهرستان با معیار آمار بستری بیشتر از ۶ نفر از هر یکصد هزار نفر جمعیت تاکید کردند.

به اعتقاد مدیران دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، شهرستان سیمرغ بیمارستان ندارد در نتیجه بیماران این شهرستان در بیمارستان های قائمشهر و بابلسر بستری می شوند و به همین دلیل هم مسئولان محلی این آمارها را در اختیار ندارند و برایشان ابهام وجود دارد.

طبق اظهارات مدیران دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، هنگام تشکیل پرونده بستری بیماران در بیمارستان ها ،  محل سکونتشان مشخص می شود و معیار رنگ بندی هم بر اساس محل سکونت افراد است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :