آخرین عناوین

دوشنبه 22 فروردين 1401-9:40 کد خبر:98832

هشدار هواشناسی درباره موج گرما

هواشناسی مازندران درباره افزایش گرمای هوای استان طی امروز و فردا هشدار داد.


به گزارش خزرتیترخبر، هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد با شکل‏ گیری و تقویت جریانات گرم جنوبی در روز‌های دوشنبه و سه شنبه ۲۲ و ۲۳ فروردین دمای هوا در استان تا ۱۲ درجه افزایش خواهد یافت و وزش باد گرم شدید نیز این گرما را تشدید می‌کند.

در این اطلاعیه آمده است: با اشاره به شکل گیری جریانات گرم جنوبی، سه شنبه شاهد افزایش محسوس دما (بین ۶ تا ۱۲ درجه) و وزش باد گرم (در ارتفاعات نسبتا شدید) در سطح استان خواهیم بود.

اثر مخاطره:

افزایش پتانسیل آتش سوزی در مناطق جنگلی و مراتع، احتمال خسارت به خزانه برنج در صورت عدم رعایت تهویه صحیح و همچنین احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی (با توجه به ذوب شدن سریع برف) و وزش باد از تبعات این افزایش دما خواهد بود.

لذا به کلیه هم استانی های عزیز و مسافران توصیه می شود:

۱-  از روشن کردن آتش در کنار مزارع و جنگل ها و مراتع جدا خودداری نموده و یا قبل از ترک محل از خاموش شدن کامل آتش اطمینان حاصل کنند.

۲ - با توجه به احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع مناطق بالادست استان، هم استانی های عزیز بویژه دهیاران و روستاییان ساکن در حاشیه جنگل، در صورت مشاهده هرگونه دود و موارد مشکوک به آتش سوزی، بلافاصله موارد را به نزدیکترین مراکز امدادی و خدماتی اطلاع دهند.

۳-  به دلیل پیش بینی وزش باد شدید، شهرداران نسبت به بازدید و مقاوم سازی و ایمن سازی سازه ها و بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر اقدام لازم معمول دارند.

۴-  کشاورزان و صاحبان گلخانه، مرغداری و دامداری ها نسبت به تهویه و هوادهی خزانه های برنج و سالن ا اقدام لازم معمول نمایند.

۵- به کلیه دستگاه های امدادی و خدماتی توصیه می شود ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی لازم جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته را داشته باشند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :