آخرین عناوین

يکشنبه 21 فروردين 1401-19:48 کد خبر:98824

فرمانده انتظامی مازندران خبر داد:

کلاهبرداری از ۱۶۷ شهروند با لینک جعلی ثنا

فرمانده انتظامی مازندران گفت: فردی که با ارسال پیامک حاوی لینک جعلی سامانه ثنا، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب ۱۶۷ شهروند کرده بود، دستگیر شد.


به گزارش خزرتیترخبر، مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی مازندران گفت: در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتا استان مبنی بر اینکه پس از دریافت پیامکی با عنوان سامانه ثنا و ابلاغ قضائی به درگاه جعلی پرداخت هدایت شده‌اند و از حساب آن‌ها مبالغی کلاهبرداری شد، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی اظهار داشت: مجرمان سایبری پس از هدایت فریب خوردگان به صفحات جعلی به منظور اطلاع از موضوع شکوائیه، تقاضای واریز وجوهات افراد متقاضی و فریب خورده می‌کردند و پس از هدایت هموطنان به درگاه‌های جعلی بانک و سرقت اطلاعات کارت بانکی آن‌ها نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان اقدام می‌کرد.

به گفته میرزایی کارشناسان پلیس فتا طی بررسی‌های انجام شده متوجه شدند که شهروندان دیگری نیز به همین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفتند.

وی گفت: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی انجام گرفته، مشخص شد متهم ساکن یکی از استان‌های همجوار بوده که با هماهنگی و نیابت قضائی، متهم دستگیر و به پلیس فتا مازندران منتقل شد.

به گفته میرزایی متهم پس از سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد، اقدام به خرید و فروش ارز‌های دیجیتال به صورت گسترده می‌کرد.

این مجرمان سایبری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی و قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر لب به سخن گشود و به برداشت غیرمجاز از حساب ۱۶۷ نفر از هموطنان سراسر کشور تاکنون اعتراف کرد.

میرزایی گفت: مبالغ کلاهبرداری شده تا این لحظه، ۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سایت ثنا تنها سامانه رسمی قوه قضائیه برای ارسال ابلاغیه‌های الکترونیکی است، به همین جهت نیز پیامک‌های اصلی این سامانه فاقد لینک بوده و به هیچ عنوان با شماره سیم کارت شخصی و یا در شبکه‌های اجتماعی برای افراد ارسال نمی‌شود.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :