آخرین عناوین

دوشنبه 15 فروردين 1401-12:2 کد خبر:96707

رئیس پلیس فتا مازندران خبر داد:

دستگیری کلاهبردار اینترنتی

رئیس پلیس فتا مازندران از دستگیری فردی که با وعده فروش لباس در فضای مجازی از ۱۰۴ نفر کلاهبرداری کرده بود، در اصفهان خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر، رئیس پلیس فتا مازندران از دستگیری فردی که با وعده فروش لباس در فضای مجازی از ۱۰۴ نفر کلاهبرداری کرده بود، در اصفهان خبر داد.

براساس این گزارش، سامع خورشاد گفت: در پی مراجعه چندین نفر به این پلیس با در دست داشتن مرجوعه قضایى و درخواست رسیدگى به شکوائیه‌های خود را مبنى برکلاهبردارى از طریق شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام با آگهی جعلی فروش لباس در این خصوص موضوع به طورویژه دردستور کار این پلیس قرار گرفت.

در تحقیقات پلیس مشخص شد از افراد زیادی با شیوه و شگرد مشابه و دریافت مبلغ واریزی ارزانتر از قیمت بازار در شبکه اجتماعی پیج مشخص اینستاگرامی کلاهبرداری شده است.

به گفته خورشاد ماموران پلیس فتا پس از اقدامات فنی و تخصصی متهمان این پروند‌ها را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی متهم را در اصفهان دستگیر کردند.

وی گفت: عامل کلاهبردار که مردی بیست ونه ساله بود اقدام به کلاهبرداری از حساب ۱۰۴ نفر از هموطنان سراسر کشور به مبلغ ده میلیارد ریال کرده بود اعتراف کرد.

اغلب شهروندان قبل از بررسی اصالت کالا و هویت فروشنده اقدام به خرید کالا می‌کنند و ناآگاهانه وارد یک معامله بی اساس می‌شوند در حالی که باید در نظر داشت، تعداد مخاطبان یک صفحه اجتماعی، دلیل بر مجوز، صحت و ارائه خدمات توسط مدیر آن صفحه و یا کانال نمی‌باشد، زیرا افراد سودجو این فضا را به عنوان مکانی مناسب جهت انجام اعمال مجرمانه خود انتخاب می‌کنند.

سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :