آخرین عناوین

يکشنبه 22 اسفند 1400-16:5 کد خبر:93315

رئیس شورای اسلامی زیراب خبر داد:

حساب شهرداری ۶ بار مسدود شد/ «زیراب» بدون مسکن ملی

رئیس شورای اسلامی زیراب گفت: حساب شهرداری طی چند ماه  گذشته شش بار به دلیل بدهی مسدود شده است.


به گزارش خزرتیترخبر،امید رمضان‌نژاد با بیان اینکه شورای شهر زیراب از ابتدای فعالیت تاکنون برای امورات شهرداری بیشتر از دیگر وظایفمان وقت گذاشته‌ایم و در بیشتر مواقع موفق بوده‌ایم، افزود: اما در رابطه با طرح هادی و طرح جامع شهری با وجود پیگیری‌ها موفق نشده‌ایم و مساحت شهر زیراب از ۷۳۰ هکتار به ۶۱۰ هکتار تقلیل یافته است.

رئیس شورای شهر زیراب با بیان اینکه ۱۲۰ هکتار از مساحت شهر زیراب در طرح هادی و جامع شهری کم شده است، از به نتیجه نرسیدن تلاش‌ها برای حل این مسئله خبر داد و در رابطه با علت این کاهش مساحت گفت: علاوه بر مسئله کاهش جمعیت، مناطقی که از شهر کاسته و به عرصه منابع طبیعی داده شده است، جنگلی نبوده و حتی حضوراً این مناطق را به مسئولان مربوط نشان داده‌ایم اما مورد موافقت قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه عده‌ای از شورا انتقاد کرده یا پیشنهاد می‌دهند اما از قوانین اطلاع ندارند، مسئولیت اصلی شورای شهر را نظارت بر کار شهردار برشمرد و گفت: عده‌ای گمان می‌کنند که مسائل و مشکلات مربوط به آب، برق و گاز بر عهده شهرداری‌ها است اما این مسائل ادارات خاص خود را دارا است.

رمضان‌نژاد با اشاره به تحقق ۷۰ درصدی بودجه ۱۷.۵ میلیارد تومانی سال گذشته شهرداری زیراب و افزایش آن تا ۸۵ درصد، از افزایش بودجه سال ۱۴۰۱ به میزان حدود ۲۶ میلیارد و ۳۱۶ میلیون تومان خبر داد و گفت: با توجه به مشکلات شهری، بیشتر این بودجه صرف امور عمرانی خواهد شد.

 

کوچه‌های با قدمت ۶۰ ساله همچنان خاکی است

وی با ابراز تأسف از اینکه شهر زیراب هنوز کوچه و خیابان خاکی دارد، و کوچه‌هایی با قدمت ۶۰ همچنان خاکی هستند، گفت: با همکاری مدیرکل بحران استان مازندران بودجه خوبی به شهر داده شده و طبق اولویت‌بندی پیشنهادی، مکان‌ها و مبلغ هر مکان مشخص شده است و با شروع کار تا آخر فروردین سال ۱۴۰۱، پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال ۱۴۰۱ هیچ کوچه خاکی در شهر نداشته باشیم.

رئیس شورای شهر زیراب با اشاره به بافت فرسوده شهری و پیگیری‌های استانی برای بودجه تملک و عدم نتیجه‌گیری، خاطرنشان کرد: بافت فرسوده شهر زیراب جز با همکاری مردم شهر احیا نمی‌شود؛ چرا که شهرداری توان خرید اراضی برای تملیک را نداشته و اجرای این طرح با توجه به وضعیت کنونی شهرداری بسیار سخت است.

این مسئول از ساخت فرهنگ سرا شهر در محل کنونی کتابخانه عمومی شهر خبر داد و افزود: در حال حاضر پروسه‌های اداری این مهم در حال انجام است.

وی با بیان اینکه یکی از منابع درآمدی پایدار شهر زیراب احداث کارخانه سنگ‌شکن موبایلی در مسیر رودخانه تلار در محدوده شهر زیراب است، به پیگیری‌های انجام شده در این راستا برای اخذ مجوز اشاره کرد و افزود: با لایروبی رودخانه علاوه بر زیبایی منظر شهری درآمد پایداری نیز عاید شهرداری خواهد کرد.

رمضان‌نژاد یکی از دغدغه‌های مهم در شهر زیراب را مسئله سد معبر برشمرد و با بیان اینکه از وضعیت کنونی شهر در این رابطه رضایت ندارد، گفت: تا پایان فروردین کارگروه سد معبر در شهرداری مستقر خواهد شد.

وی با اشاره به سفر معاون امور پارلمانی رئیس جمهوری به سوادکوه به‌عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور، مهم‌ترین خواست شورای شهر زیراب را مسئله تملیک اراضی در منطقه سرخ‌کلا و بالازیراب برای نعریض جاده عنوان کرد و با بیان اینکه این مسئله ورودی شهر را از دو طرف دچار معضل کرده است، از دیگر خواست‌ها به انجام فاز دوم زمین فوتبال شهر زیراب، جاده زیرگذر در مناطق بالازیراب و سرخ کلاً، کمک در پرداخت بدهی شهرداری بابت خسارات سیل ۹۴ و ۹۸، احداث پل دوم رابط بین دو قسمت شهر در مکان سابق پل ایینه که با سیل ۹۸ تخریب شد، اشاره کرد.

زیراب از معدود شهرهای بدون مسکن ملی در کشور

رئیس شورای شهر زیراب با اشاره به شرایط اقتصادی مردم و معضل خرید خانه، خاطرنشان کرد: مسکن مهر و مسکن ملی برای حل این معضل ارائه شده است اما شهر زیراب از هر دوی آنها محروم است و امیدواریم که از طریق منابع طبیعی راهکاری برای رفع این مسئله اندیشیده شود.

وی با اشاره به پیگیری‌ها در رابطه با پارک میانسی شهر زیراب، به تصویب ۳۶۴ هکتار و راه‌های دسترسی پیشنهادی به پارک اشاره کرد و گفت: برای ایجاد پارک نیز اگر شهرداری در توان دارد، یا اینکه اهالی شهر زیراب همه سهامدار شوند و یا سرمایه‌گذار ورود پیدا کنند، پیشنهاد داده شده است.

رمضان نژاد ضمن گلایه از ادارات مخابرات، آبفا بخاطر عدم پرداخت هزینه بهسازی آسفالتِ کنده‌کاری‌هایی که انجام می‌دهند، خواستار این شد تا این ادارت علاوه بر پرداخت بدهی گذشته، بدون اجاره شهرداری و شورا اقدام به کنده‌کاری نکنند و افزود: همچنین از اداره مسکن و شهرسازی ۳۶۳ تن قیر طلب داریم که با وجود پیگیری‌ها تا کنون موفق به دریافت آن نشده‌ایم.

وی با بیان اینکه ۸ اداره مستقر در شهرستان سوادکوه بابت عوارض و نوسازی به میزان ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون تومان بدهکاری دارند، با توجه به بدهی‌های شهرداری، وصول این میزان را عاملی مهم در رفع برخی از مشکلات شهرداری دانست و افزود: در طی چند ماه ااخیر، تا کنون ۶ بار حساب شهرداری به علت بدهکاری مسدود شده است.

وی یکی از معضلات را مکان‌یابی برای استقرار سطل‌های زباله در شهر به علت عدم تمایل بسیاری از مغازه‌ها در استقرار سطل زباله در نزدیکی مغازه آنها عنوان کرد و گفت: معضل دیگر شهر نیز ناپدید شدن (سرقت) سطل‌ها زباله، درب و شیرآلات سروریس بهداشتی عمومی، صندلی پارک و حتی گلکاری‌های سطح شهری است و باید بدانیم این موارد بیت‌المال بوده و باید همه در حفظ آن بکوشیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :