آخرین عناوین

يکشنبه 15 اسفند 1400-14:18 کد خبر:93041

هشدار اداره کل هواشناسی مازندران !!!

ممنوعیت هرگونه فعالیت در دریای مازندران طی ۴۸ ساعت آینده

هواشناسی مازندران روز یکشنبه با انتشار هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت اعم از گردشگری و صید و صیادی در دریای خزر را برای ۴۸ ساعت آینده ناامن اعلام کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا، هواشناسی مازندران روز یکشنبه با انتشار هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت اعم از گردشگری و صید و صیادی در دریای خزر را برای ۴۸ ساعت آینده ناامن اعلام کرد و از تمامی فعالان حوزه دریا خواست تا جوانب احتیاط را رعایت کنند.

براساس این گزارش، اداره کل هواشناسی مازندران در این اخطاریه اش تاکید کرد که با شکل‌گیری تدریجی جریان‌های شمالی سطح زمین همراه با عبور موج از تراز میانی جو که باعث وزش باد شدید می شود، دریای خزر از اواخر وقت امروز تا پایان روز سه شنبه ۱۷ اسفند ماه جاری مواج و توفانی می شود.

طبق پیش بینی هواشناسی ، در این مدت بیشینه سرعت وزش باد در نزدیک سواحل تا ۱۳ متر بر ثانیه و در مناطق دور از ساحل نیز تا ۱۷ متر بر ثانیه می رسد که این پدیده باعث شکل گیری شکل گیری امواج ۲.۳ متری در مناطق نزدیک ساحل و بیش از ۲.۵ متری در مناطق دور از ساحل می شود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر مناطق ساحلی ، مناطق دور از ساحل استان را هم متاثر خواهد کرد که در نتیجه آن نه تنها احتمال غرق شدن قایق های تفریحی و شناورهای سبک وجود دارد ، بلکه فعالیت های صیادی ، بندری و حمل و نقل دریایی هم دچار اختلال خو اهد شد .

در این اخطاریه از شهروندان استان و مسافران و همچنین صیادان و دیگر فعالان حوزه دریای خزر خواسته شده تا در این مدت از انجام هرگونه فعالیت دریایی خودداری کنند.

هواشناسی مازندران همچنین شرایط جوی استان طی روز جاری را نیمه ابری و از اواخر روز بتدریج ابری ، از سمت غرب استان همراه  با بارندگی و در ارتفاعات مه آلود با بارش باران و برف و وزش باد پیش بینی کرده است.

هوای مازندران روز دوشنبه نیز ابری همراه با بارندگی، در ارتفاعات مه آلود با بارش باران و برف، وزش باد وکاهش دما همراه خواهد بود ولی  از اواخر وقت دوشنبه از میزان ناپایداری ها کاسته می شود.

هواشناسی پیش‌بینی کرده است با خروج سامانه بارشی از اواخر وقت روز دوشنبه، آسمان مازندران در روزهای سه‌‏شنبه و چهارشنبه صاف تا نیمه ابری می شود  که با افزایش نسبی دما و در مناطق ساحلی و مه صبحگاهی در مناطق جلگه ای همراه خواهد شد .

جدول داده‌های آماری هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که ساری با ۲۰.۶ و رینه لاریجان با ۷.۶ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

شرایط جوی ساری مرکز مازندران امروز نیمه ابری تا ابری پیش‌بینی شده است و دمای هوای این شهر امروز در گرمترین ساعت به ۱۶ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته چهار درجه کاهش نشان می‌دهد.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :