آخرین عناوین

چهارشنبه 11 اسفند 1400-8:57 کد خبر:91932

انتقاد نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس:

با اجرای سد فینسک مازندران دچار بحران می‌شود

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس ‌گفت: ساخت سد فینسک، تعرض به منابع آب های مازندران است و از عدم موضع‌گیری مناسب وزیر کشور و استاندار در ارتباط با این موضوع گلایه داریم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تسنیم، علی بابایی کارنامی با بیان اینکه ساخت سد فینسک، تعرض به منابع آب های مازندران است، اظهار داشت: از عدم موضع‌گیری مناسب وزیر کشور و استاندار در ارتباط با این موضوع گلایه داریم و خواستار اقدام احمد وحیدی برای جلوگیری از ساخت این سد هستیم.

وی با اشاره به اینکه با اجرای سد فینسک آب حوزه آبریز سد شهید رجایی ساری به سمت این سد سرازیر خواهد شد، افزود: درحالی که مازندران از استان‌های پربارش کشور است، اما به دلیل خشکسالی اخیر و کاهش بارندکی، سد شهید رجایی در وضعیت بحرانی قرار دارد و با کاهش شدید ذخیر آب مواجه است.

عضو مجمع نمایندگان مازندران از تامین آب شرب ساری و آب کشاورزی شهرستان‌های ساری، میاندورود و جویبار از این سد خبر داد و یادآور شد: با وجود این سد، بخشی از زمین‌های کشاورزی به ویژه شالیزاری‌های پایین دست هنگام خشکسالی بلااستفاده رها می‌شوند، حال با ساخت سد فینسک و انتقال آب، کشاورزی صدها هزار زمین کشاورزی مازندران به خطر خواهد افتاد.

بابایی خواستار توجه ویژه وزیر کشور به مازندران و به خصوص ساری شد و افزود: سد فینسک در سردهنه سد شهید رجایی در حال احداث است، و این موضوع در شورای تامین استان مطرح شود و همچنین تصمیمات فرا استانی در رابطه با سد فینسک اتخاذ گردد تا حق مازندران در این تصمیمات لحاظ شود.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :