آخرین عناوین

دوشنبه 9 اسفند 1400-11:53 کد خبر:91873

رییس پلیس فتای مازندران خبر داد:

متلاشی شدن باند کلاهبرداری برنده شدن در قرعه‌کشی صدا و سیما

رئیس پلیس فتا استان مازندران از انهدام باند کلاهبرداری ۹۰ میلیارد ریالی برنده شدن در قرعه‌کشی صدا و سیما خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر،سرهنگ سامع خورشاد گفت: تعدادی از شهروندان به این پلیس مراجعه کردند ومدعی شدند از طریق یک تماس تلفنی مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند، لذا پرونده ابتدایی در این خصوص تشکیل شد و موضوع در دستورکاراین پلیس قرار گرفت.

شکات در ادامه اظهارات خود گفتند شخصی ناشناس با آن‌ها تماس گرفته و عنوان داشته شما برنده خوش شانس قرعه کشی صدا وسیما وسپس با ترفند‌های متقلبانه و با این بهانه که جهت دریافت جایزه نیاز به اطلاعات هویتی شما و کد ارسال شده به تلفن همراهتان داریم اطلاعات محرمانه هویت خود و کدی که به تلفن همراهم ارسال شد را داده و پس از دقایقی متوجه کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب خود شدیم.

به گفته سرهنگ خورشاد در بررسی‌های فنی و اطلاعاتی اعضای باند دریکی ازاستان‌های همجوار شناسایی و با اخذ نیابت قضائی چهار نفر متهم در این راستا دستگیر و از آن‌ها تعداد زیادی کارت بانکی اجاره‌ای، سیم‌کارت و گوشی‌های هوشمند توقیف شد.

بیش از ۷۹ مالباخته تاکنون در این پرونده وجود دارد و تعداد شکات نیز در حال افزایش است.

به گفته سرهنگ خورشاد در نهایت این باند که از سه نفرمرد ویک نفر زن تشکیل شده بود و بصورت لایه لایه در سراسر کشور فعالیت مجرمانه انجام می‌داد منهدم وپس ازانتقال به پلیس فتا مازندران ضمن پذیرش بزه انتسابی و کلاهبرداری نود میلیارد ریالی، پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشتند.

رئیس پلیس فتا مازندران به شهروندان توصیه کردهمان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان جهت دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه حساب بانکی از جمله اینترنت بانک و همراه بانک نیست.

عموم مردم می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع رسانی کنند.

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :