آخرین عناوین

پنجشنبه 5 اسفند 1400-18:38 کد خبر:90802

انتقاد معاون قضائی دادستان کل کشور:

بانکی ها تولیدکنندگان را میخکوب می کنند

معاون قضائی دادستان کل کشور گفت: بانکی ها با شعبه بازی و فرمول های خاص در زمان ارائه تسهیلات و دریافت از تولیدکنندگان آنها را میخکوب می کنند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، سعید عمرانی بعدازظهر پنجشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان آمل درشهرک صنعتی امامزاده عبدالله (ع) شهرستان آمل برگزار شد، اظهار داشت: ما بارها فرمول‌های محاسبات بانکی را برای ارائه تسهیلات به صنایع بررسی کرده‌ایم، بعضی بانک‌ها با محاسبه‌های خاص خود در ارائه تسهیلات به صاحبان صنایع شُعبده بازی می‌کنند چرا که ما هر چه بررسی می‌کنیم متوجه نمی‌شویم محاسبات بانک‌ها چگونه است.

وی با بیان اینکه نمی‌دانیم بانک‌ها از کجا قدرت می‌گیرند و چه پشتوانه‌ای دارند، تصریح کرد: شاکیانی نیز که از بانک‌ها شکایت می‌کنند در نهایت مجبور به پرداخت هزینه می‌شوند.

معاون قضائی دادستان کل کشور، با اشاره به اینکه درخواستی که مجموعه قوه قضائیه از مدیران ارشد بانک‌ها و ابلاغ آن به شعبه‌های استانی و شهرستانی، احترام و الزام همه به رعایت کامل قانون و مصوبات کشوری است، افزود: هم وزارت اقتصاد و دارایی و هم بانک مرکزی در نحوه محاسبه سود بانکی باید مطابق با بخشنامه‌ها و قوانین رایج بانک مرکزی اعمال کنند تا چندگانگی و تعارض در تصمیم گیری در هر استان وشهری نباشیم.

عمرانی، این رفتار بانک‌ها را مغایر و درتعارض با دستور مقام معظم رهبری در تحقق شعار سال و حمایت همه جانبه از تولید دانست و یادآورشد: مدیران بانک‌ها بدانند که مردم و تولید کنندگان چیز اضافی از آنها و یا اقدام غیر قانونی نخواسته و نمی‌خواهند، آنچه خواست هم مردم، تولیدکنندگان و دستگاه قضائی است، عمل کردن بانکی‌ها طبق قوانین و دستورات دولت است.

دخالت دستگاه‌های اجرایی برای صاحبان تولید کم شود

معاون قضائی دادستان کل کشور، همچنین از مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با امر تولید درخواست کرد، برای حمایت وپشتیبانی از تولید واشتغال از دخالت‌های بی مورد و چوب لای چرخ تولید گذاشتن به طور جدی خودداری وپرهیز کنند.

عمرانی ادامه داد، همه مدیران باید این امر را با جدیت دنبال کنند چرا که در صورت هر گونه سهل انگاری برخورد جدی دستگاه قضائی را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: به اعتقاد ما، مدیرانی که با رفتار و اعمال خود منجر به تعطیلی صنایع می‌شوند نفوذی هستند و یا در زمین نفوذی‌ها بازی می‌کنند.

معاون قضائی دادستان کل کشور، در بخش دیگری انتظار هست که هم ساختار بانکی واداری کشور در راستای حمایت از بخش تولید و اشتغال کشور به کامل درست و تحولی شود، گفت: متأسفانه در بخش دیگری باید اعلام کنیم که مشارکت بانک در حوزه حمایت از تولیدی‌ها کم است، در مواردی مشاهده می‌شود، فردی وام‌های چند ده میلیارد تومانی بدون وثیقه‌های تضمین آور از بانکی دریافت کرده و رد و اثری از او درکشور نیست و همین بانک پای تولید کنند واقعی هزار ویک سنگ اندازی می‌کند.

وی افزود: این نوع تعارض منافع و دود آن فقط به چشم مردم و تولید کننده می‌رود و باید رویه و نگاه بانکی‌ها کاملاً مثبت شود.

عمرانی تصریح کرد: برای حمایت واقعی از تولیدکنندگان که خود آنها اعتقاد دارند که اگر دولتی‌ها کاری به ما نداشته باشند، ما خودمان برای توسعه کشور تمام قد ایستاده‌ایم، به شرطی که امضای خوب هم پای برخی خواسته‌های به حق شأن زده شود.

 
🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :