آخرین عناوین

چهارشنبه 17 آذر 1400-22:20 کد خبر:89193

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران خبر داد:

سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی فقط با ارائه کارت واکسن

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت:سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی تنها با ارائه کارت واکسن و تست منفی کرونا مجاز خواهد بود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز، علی نصیری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: با اعلام نسخه سوم شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در حمل و نقل عمومی و دستورالعمل‌های جدید برای مقابله با این ویروس، سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی تنها با ارائه کارت واکسن و تست منفی کرونا انجام خواهد شد.

وی گفت:بر اساس آخرین مصوبه ستاد مبارزه با کرونا و تغییراتی که در حوزه فاصله گذاری اجتماعی به وجود آمده است، دسترسی مسافران به حمل و نقل عمومی سخت‌تر خواهد شد.

براساس این گزارش، نصیری گفت:تنها مسافرانی می‌توانند بلیط اتوبوس تهیه کنند که دارای کارت واکسن یا تست منفی PCR با اعتبار ۷۲ ساعت باشند،. در حال حاضر و تا زمان ابلاغ مصوبات جدید، به غیر از افراد نامبرده امکان استفاده سایرین از ناوگان حمل و نقل عمومی امکان پذیر نخواهد بود.

وی گفت:ضد عفونی کردن اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای، توزیع آب آشامیدنی در بطر‌های یکبار مصرف، توزیع ماسک یکبار مصرف در بین مسافران و تمدید غیر حضوری (اینترنتی) کارت هوشمند رانندگان، ضدعفونی نمودن سالن‌های اعلام بار و همچنین انتظار مسافر، قرار دادن محلول‌های ضدعفونی در پایانه‌های بار و مسافر، از دیگر اقدامات این اداره کل برای مقابله با ویروس کرونا است.

نصیری گفت: گشت تلفیقی اداره کل و پلیس راه با تخلفاتی همچون، نداشتن صورت وضعیت و بارنامه، اضافه تناژ، نقص فنی وسایل نقلیه و تجهیزات ایمنی تعیین شده در وسایل نقلیه عمومی باری و مسافری، عدم حضور مدیرفنی شرکت برخورد قانونی انجام می‌گیرد و رانندگان متخلف به کمیسیون ماده ۱۱ و شرکت‌های متخلف به کمیسیون ماده ۱۲ معرفی خواهند شد.

وی اظهار داشت: این شیوه نامه‌ها در دیگر ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون شهری مانند ناوگان مینی‌بوس و سواری‌های کرایه پلاک عمومی نیز به دقت اجرا خواهد شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت:از همه مردم می‌خواهیم اگر به تخلفی در حوزه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برخورد کردند، ما را از طریق پایگاه اینترنتی، تلفن گویای ۱۴۱ یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ مطلع کنند تا به سرعت با متخلفان برخورد کنیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :