آخرین عناوین

سه شنبه 2 شهريور 1400-7:57 کد خبر:88766

شمار بستری‌شدگان کرونایی در مازندران به ۳ هزار نفر رسید

در شبانه‌روز گذشته با اضافه شدن ۴۱۵ بیمار جدید کرونایی، شمار بستری‌شدگان در مازندران به حدود ۳ هزار نفر رسید.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، هجدهمین ماه از شیوع ویروس کرونایی درحالی در استان مازندران سپری می‌شود که بازهم تعطیلات و حضور مسافران استان مازندران را در وضعیت نگران‌کننده‌ای قرار داده و استرس‌ها را بیشتر کرده است.

در حال حاضر موارد ابتلا در استان سه رقمی، موارد بستری چهاررقمی و موارد فوتی دو رقمی مانده است.

براساس این گزارش، سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این زمینه گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۱۴ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: طی این مدت تعداد ۳۷۴ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

به گزارش خزرتیترخبر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۲هزار و ۵۷ نفر مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۳۶۲ نفر نیز  با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

موسوی با اشاره به وضعیت اسفناک کرونا در مازندران، یادآور شد: شمار افراد مشکوک به کرونا و کرونای قطعی به‌طور معناداری بسیار بالاتر از سایر استان‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام سرایت‌پذیری فوق‌العاده بالای ویروس دلتا، افزود: پیک پنجم کرونا در کشور قابل مقایسه با دفعات پیش نیست.

سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۸۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۱ بیمار جدید بستری و ۱۲۹ بیمار هم  ترخیص شدند.

وی گفت: ۵۷ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

طی شبانه‌روز گذشته با بستری شدن تعداد ۴۱۵ بیمار کرونایی جدید، تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی پزشکی مازندران و بابل به ۲هزار و ۹۳۷ نفر رسید.

براساس گزارش‌ها تعداد فوتی‌های روز گذشته در مازندران به ۳۳ تن رسیده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :