آخرین عناوین

دوشنبه 25 مرداد 1400-11:55 کد خبر:88737

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد:

اصرار بر بازگشایی مدارس بدون واکسیناسیون!

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره بازگشایی مدارس اظهار کرد: شاید این اظهارات من که طرفدار بازگشایی مدارس هستم جانب دارانه باشد ما نگران موضوع تربیت هستیم تربیت را نمی‌توان مجازی انجام داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از امروز ممنوعیت تردد اعمال شد و با فردی که تخلف کند برخورد و ماشین او توقیف خواهد شد.

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در رصدخانه سلامت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما اعلام کرده ایم همه ادارات دولتی به جز آن‌هایی که خدمات ضروری می‌دهند، تعطیل شوند و حداقل بازگشایی را داریم و ادارات ضروری مانند آب و برق و بخش درمان حداکثر یا یک سوم ظرفیت فعالیت کنند.

وی با اشاره به محدودیت در اصناف گفت: ما در این دوره به محدودیت شدید کرونایی بازگشتیم و این محدودیت‌ها از فردا اعمال خواهد شد.

رئیسی اظهار کرد: ما در حوزه فرهنگی، هنری، مذهبی و ورزشی هم محدودیت ایجاد کردیم و سینما، تئاتر، ورزشگاه‌ها و استخر‌های سرپوشیده را تعطیل کردیم و بحث ممنوعیت برگزاری مراسم عزاداری در فضای بسته مطرح و ابلاغ شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره ممنوعیت تردد بیان کرد: از امروز ممنوعیت تردد اعمال شد و با فردی که تخلف کند برخورد و ماشین او توقیف خواهد شد و مقرر شد با همکاری وزارت راه و ناجا جاده‌های فرعی هم مسدود شوند و فردی که جریمه شد، اگر آن را ظرف یک ماه پرداخت نکند جریمه ٢ برابر خواهد شد.

وی اظهار کرد: مجموعه محدودیت‌ها اقدامات جدی است البته هیچ اقدامی موثر و پاسخگو نخواهد بود مگر اینکه مردم همکاری کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره بازگشایی مدارس اظهار کرد: شاید این اظهارات من که طرفدار بازگشایی مدارس هستم جانب دارانه باشد البته ما دلایل علمی برای این موضوع داریم.

وی ادامه داد: ما معلمان و رانندگان سرویس را واکسینه کرده ایم و پدر و مادر‌ها هم در آینده واکسینه می‌شوند و شاید فقط واکسیناسیون دانش آموزان با بیماران زمینه‌ای باقی بماند گرچه یونسکو و سازمان جهانی بهداشت تاکید دارند که بازگشایی مدارس مستقل از واکسیناسیون باشد و اگر هم مهر نشد آبان یا آذر مدارس را بازگشایی کنیم و تابستان ٢ ماه مدارس ادامه داشته باشند یا مدارس سه روز در هفته باز باشند.

رئیسی بیان کرد: نگران موضوع تربیت هستیم آموزش را می‌توان مجازی انجام داد، اما تربیت را نمی‌توان مجازی انجام داد و در تلاش هستیم تا مهر واکسن برای دانش آموزان تامین کنیم و امروز معاون اول رئیس جمهور درخواست داشتند که امور خارجه رایزنی کند تا بتوانیم واکسن تامین کنیم و هر زمان واکسن تامین شد ما به سمت بازگشایی برویم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :