آخرین عناوین

چهارشنبه 23 تير 1400-7:56 کد خبر:88536

متخصص عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد:

سرایت پذیری هولناک ویروس دلتا

متخصص عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره قدرت سرایت بالای ویروس دلتا گفت: اگر ضریب سرایت ویروس اولیه ووهان را یک تا ۲، سویه انگلیسی را ۲ تا ۴ در نظر بگیریم، ضریب سرایت دلتا ۸ تا ۱۲ است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز، داودی متخصص عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در اوج پیک پنجم کرونا هستیم و سویه شایع این پیک هم احتمالا ویروس دلتا است، گفت:گرچه درمورد شدت بیماری و پاسخ به درمان این ویروس اطلاعات دقیقی در دست نیست، اما چیزی که محرز می‌باشد ضریب سرایت بسیار بیشتر آن است.

وی افزود:اگر ضریب سرایت ویروس اولیه ووهان را یک تا ۲، سویه انگلیسی را ۲ تا ۴ در نظر بگیریم، ضریب سرایت دلتا ۸ تا ۱۲ است.

داودی گفت: اگر در یک خانواده‌ و یا در مهمانی یک نفر مبتلا به کرونای دلتا شود تقریبا به طور قطع بقیه افراد خانواده مبتلا خواهند شد ودرصدی از آن‌ها هم بیماری آن‌ها شدید شده و امکان خطر جانی برای آن‌ها وجود خواهد داشت.

وی افزود:این ویروس از نظر نوع بیماری زایی تفاوتی با سویه‌های قبلی ندارد، ولی میزان سرایتش قطعا بسیار بیشتر از سویه‌های قبلی هست.

داودی گفت:امکان سرایت ویروس دلتا در یک تجمع خانوادگی به حدی زیاد بوده که بالای ۹۰ درصد افرادی که حدود نیم ساعت در تماس با هم باشند مبتلا خواهند شد.

متخصص عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مردم خواست از دورهمی‌ها و تجمعات خودداری کرده و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :