آخرین عناوین

شنبه 1 خرداد 1400-0:59 کد خبر:88271

وزیر سابق نفت اعلام کرد:

دکل نفتی گم نشده و ابهامی وجود ندارد/رهبر از دوران وزارتم بسیار راضی بوده است

وزیر سابق نفت گفت: دکل نفتی در دولت قبل گم نشده و هیچ  ابهامی وجود ندارد.


به گزارش خزرتیترخبر، رستم قاسمی در مازندران و در جمع اصحاب رسانه افزود: دولت بعد از دولت ما به خاطر زیر سوال بردن عملکرد ما با جو سازی و ایجاد ابهام ،بحث گم شدن دکل نفتی را بهانه قرار داده است .

وی با بیان اینکه در دولت قبل چندین دکل نفتی خریداری شد و با توجه به تحریم ها مجبور بوده ایم از شرکت های مختلف خرید نماییم ، متاسفانه در یکی از این خرید ها به علت آنکه مبلغ مورد نظر شرکت فروشنده را به صورت کامل پرداخت نکرده ایم، در نتیجه آن شرکت از تحویل کامل دکل نفتی جلوگیری نموده است، اظهار داشت: شرکت فروشنده با شکایت از دولت ما این موضوع را به دادگاه کشانده که اینجانب توضیحات لازم را ارائه نموده ام و بعد از آن دیگر اطلاعی ندارم .

رستم قاسمی که کاندیدای ریاست جمهوری می باشد، 30 و یکم اردیبهشت ماه با حضور در جمع تعدادی از کارکنان شرکت نفت مازندران با اعلام اینکه به مشکلات کشور در همه حوزه ها آشنایی کافی دارم و برای همه مشکلات راه حلی کارشناسی شده دارم، تصریح کرد: خوشبختانه رهبر انقلاب از عملکرد وزارت نفت در دوران وزارت من اعلام رضایت نموده است.

قاسمی با بیان اینکه اقدامات وزارت نفت در دوران اینجانب در تاریخ ایران بی سابقه بوده است، تصریح کرد: 17 فاز نفتی را در پارس جنوبی همزمان شروع کرده بودیم که بسیار موفق به بهره برداری رسیده اند .

وی افزود: مدت دوسال است که با دولت فعلی نیز در حوزه فروش نفت همکاری داشته و در حال کمک به مسئولین این دولت می باشم.

کاندیدای ریاست جمهوری پس از سخنرانی در جمع کارکنان شرکت نفت ، در جمع رسانه ها حاضر شد و به پرسش های رسانه ها در زمینه های مختلف پاسخ داد.

قاسمی همچنین  در جمع رسانه ها اعلام کرد: من کاندیدای در سایه نیستم و مستقل آمده ام و اگر موقعیتی پیش بیاید و مسئولین کشور به اینجانب به عنوان سرباز دستور خاصی دهند ، ممکن است جهت ادامه حضور یا عدم حضورم تصمیم دیگری بگیرم.

وی افزود: 90درصد مشکل اصلی کشور اقتصادی می باشد که اگر حل شود، بسیاری از موضوعات فردی و اجتماعی دیگر نیز حل می گردد.

قاسمی با بیان اینکه در سال 1402 و 1403 مشکلات کشور به علت بازپرداخت بسیاری از بدهی ها بیشتر می شود، افزود:باید از هم اکنون به فکر چند سال بعد باشیم .

این کاندیدای ریاست جمهوری با اعلام اینکه اینجانب بعد از جنگ در بخش های مختلف اقتصادی فعالیت نموده ام و ایران و ثروت کشورمان را می شناسم ، اظهار داشت:دریای خزر و خلیج فارس از نعمت های بزرگ کشور هستند که به صورت بسیار خوب از آنها استفاده نشده است.

وی در ادامه سخنرانی خود با بیان اینکه ایران متخصص فرصت سوزی است و نمی توان ایران را به صورت فعلی با موفقیت اداره کرد، افزود: یکی از معضلات اساسی در کشور ما کم توجهی به قشر فرهنگی و معلمان می باشد که برعکس دیگر کشورها باشد و جای سوال می باشد که چطور یک معلم با حقوق 3 میلیون تومان می تواند زندگی خود را بچرخاند و به همین علت است که به دنبال شغل دوم و سوم می رود ، اما در کشورهایی غیر از ایران معلم ها اولین اولویت هر کشور می باشند.

وزیر سابق نفت همچنین با اعلام اینکه دو برنامه برای مدیریت کشور دارم، افزود: عبور دادن مردم از زیر خط فقر و رساندن آنها به بالای خط فقر و تغییر ریل گذاری برنامه های کشور هدف اصلی اینجانب می باشد.

قاسمی در قسمتی از سخنرانی خود با اعلام اینکه در مورد تایید یا رد صلاحیتم نمی توانم پیش بینی خاصی اعلام کنم، افزود: تابع قانون می باشم و در صورت رد صلاحیت نیز رای خواهم داد.

وزیر سابق نفت در مورد اظهارت احمدی نژاد که اعلام نمود درصورت عدم تایید صلاحیت انتخابات را تحریم و رای نخواهم داد،تصریح کرد: من رستم قاسمی به احمدی نژاد و دیگران و نظرات آنها کاری ندارم و تابع قانون می باشم.

وی همچنین با اعلام اینکه دولت باید پوست اندازی کند، اظهار داشت:50 درصد دولت من جوانان می باشند که باید تغییر نسلی انجام دهیم.

قاسمی همچنین با اعلام اینکه بیشترین ملاقات ها را با بیشترین مقامات کشورهای مختلف به علت آنکه رئیس اپک بوده ام، من داشته ام بیان کرد:در روابط خارجی هم بسیار موفق بوده ام .

این کاندیدای ریاست جمهوری در ادامه سخنان خود با اعلام اینکه برای مازندران در دوران وزارتم در شرکت نفت کار ویژه ای با خرید شرکت کشتی سازی صدرا انجام داده ام، افزود:با استقرار کشتی حفاری امیرکبیر در دریای  خزر، سعی نموده ام به صورت ویژه به مازندران نگاه کنم.

معاون قبلی سپاه قدس در پاسخ به اینکه اگر رئیس جمهور شوید با مشکل کرونا که از مشکلات جدید کشور نیز می باشد ، مواجه می شوید ، چه برنامه هایی دارید، افزود: اگر من رئیس جمهور شوم اعلام می نمایم تا پایان سال 1400 همه مردم را واکسینه نمایند و خودم نیز آخرین نفر خواهم بود که واکسن می زنم.

این کاندیدا در پایان سخنرانی خود در جمع رسانه های مازندران افزود:اقتدار و سازگاری دوهدف اصلی دولت من می باشد.

حاشیه های حضور رستم قاسمی وزیر سابق نفت و کاندیدای ریاست جمهوری در مازندران:

& قاسمی در ساعت 17 و 50 دقیقه در پارک موزه دفاع مقدس مازندران حضور یافت .

&در ساعت 17و 55 دقیقه مراسم با قرائت قرآن و پخش سرود ملی کشور آغاز شد.

&طالبی مدیر عامل سابق شرکت نفت ساری و حومه،علی نژاد از کارکنان شهرداری قائمشهر و اصحاب رسانه ،محمد جویباری فعال رسانه ای ، و چند نفر از نیروهای بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، دکتر امیدی و دکتر سوادکوهی از مسئولان اجرایی مراسم امروز رستم قاسمی بوده اند.

&مجری خبری برنامه های سخنرانی رستم قاسمی،حسینیان از مجریان صدا و سیمای کشور بوده است .

&قاسمی از دیشب وارد مازندران شده و برنامه های خود را پیگیری نموده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :