آخرین عناوین

يکشنبه 21 دی 1399-15:38 کد خبر:87482

استاندار مازندران اعلام کرد:

تشدید محدودیت‌های ‌تردد و ورود به مازندران/ کد ملی جواز ورود به مازندران

استاندار مازندران از تشدید محدودیت‌های کرونایی تردد و ورود به مازندران خبر داد و گفت: ‌محدودیت‌های تردد با کد ملی و پلاک بومی را اجرا خواهیم کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در جلسه ستاد مقابله با کرونا مازندران با عنوان اینکه علیرغم آمارها و اطلاع رسانی های مکرر، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط برخی از آحاد جامعه نشانگر این است، که مساله را جدی نگرفتند، خاطرنشان کرد: با تشدید نظارت‌ها و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم شاهد کاهش آمار مبتلایان به کرونا خواهیم بود و فرمانداران و دستگاه‌های مرتبط باید نظارت‌ها را جدی‌تر اجرایی کنند.

استاندار افزود: به هرمیزان که نظارت ها تشدید و قوانین و دستورالعمل ها جدی تر رعایت شود، آمار نیز به سمت کاهشی شدن میل می کند.

حسین زادگان افزود: بر اساس آسیب شناسی صورت گرفته متوجه شدیم که برخی نقاط متاسفانه مساله را عادی پنداشتند و طبق گزارش ها در برخی نقاط هم مردم در پارک های جنگلی حضور پیدا کردند که این برنامه در دستور کار قرار گرفت تا با بهره گیری از ظرفیت نیروی انتظامی این اماکن تحت کنترل قرار گیرد.

وی گفت: تردد شبانه نیز در ساعات منع شده افزایش داشته که به مردم عزیز توصیه می کنیم برای حفظ جانشان و پیشگیری از جرائم که از امشب تشدید می شود، منع تردد پس از ساعت 21 را جدی بگیرند.

استاندار مازندران ضمن قدردانی از همراهی و همکاری بازاریان و اصناف، بیان کرد: اصناف و بازاریان بیشترین فشار را تحمل کردند که باز هم باید پروتکل های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند تا شاهد کاهش شیوع و ابتلا به این بیماری باشیم،مردم نیز باید بیشتر الزامات را رعایت کنند چون در غیر اینصورت خسارت بیشتری متوجه اصناف و بازاریان می شود.

وی با بیان اینکه ‌با استاندار تهران‌ صحبت هایی پیرامون وضعیت کرونایی استان انجام شد تا صدور مجوزها کاهش یابد‌، گفت: ‌اجرای محدودیت‌های تردد با  کد ملی و پلاک بومی می تواند بخش زیادی از ترددهای غیر ضروری را کاهش دهد.

وی با بیان این که سامانه 111 جهت مشارکت مردم برای اطلاع رسانی از قانون گریزی، تخلف و عدم رعایت دستورالعمل ها فعال است و گزارش ها پیگیری می شود، اظهار داشت: امیدورایم صداوسیما با اطلاع رسانی بیشتر به مردم و برجسته کردن نقاط ضعف و قوت بتواند در فرهنگ سازی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی موثر باشد.

نماینده عالی دولت در استان با عنوان اینکه محدودیت های کرونایی تردد و ورود به استان اولویت اصلی در مقابله با ویروس کرونا است، تصریح نمود: حفظ جان و سلامتی مردم اولویت اصلی و قرنطینه مبتلایان به ویروس کرونا مناسب ترین روش قطع زنجیره انتقال ویروس می باشد .

او نیز گفت :از ساعت 21 تردد و ورود به روستاها و همچنین برگزاری هرگونه مراسم در استان ممنوع است.

حسین زادگان، تاکید کرد: اصناف و اداره کل صمت بر روند فعالیت نانوایی ها و سوپر مارکت ها می بایست نظارت بیشتری بویژه نانوایی ها که امکان ابتلا در این مکان به مراتب بیشتر است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :