آخرین عناوین

سه شنبه 27 آبان 1399-8:32 کد خبر:85089

آخرین آمار کرونا در مازندران/ بستری بودن 792 بیمار در بیمارستان‌ها

با بستری شدن تعداد ۱۲۱ بیمار کرونایی جدید طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به ۷۹۲ نفر رسید.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،همزمان با آغاز نهمین ماه از شیوع ویروس کزونا موارد ابتلا و بستری‌شدگان در استان اوج گرفت.

طی روزهای اخیر نیز شاهد اوج‌گیری ویروس کرونا در استان مازندران هستیم که شرایط بحرانی و روزهای پردردسری را برای استان مازندران رقم زده است.

روزهای قرمز کرونایی درحالی در استان مازندران پشت سر می‌گذرانیم که کم‌توجهی برخی به پروتکل‌های بهداشتی، حضور در تجمع‌ها و همچنین ادامه دردسرهای کرونایی شرایط نگران‌کننده‌ای را برای استان به دنبال دارد.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۰۱ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: طی همین مدت تعداد ۱۰۵ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۶۴۳ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۵۵ بیمار با علائم حاد تنفسی بستری هستند.

موسوی خاطرنشان کرد: حضور ناقلان ویروس کرونا در جمع‌های خانوادگی و تردد آنان در اماکن عمومی، رعایت نکردن فاصله فیزیکی، عدم رعایت اصول بهداشتی و نداشتن تهویه استاندارد در محیط‌های مختلف از مهم‌ترین دلایل همه‌گیری بیماری کرونا و افزایش مبتلایان کووید۱۹ است.

سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در ادامه  با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ بیمار جدید بستری و ۲۱ بیمار هم  ترخیص شدند.

وی گفت: ۳۹ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

براساس این گزارش، با بستری شدن تعداد ۱۲۱ بیمار کرونایی جدید طی ۲۴ ساعت گذشته  تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل به ۷۹۲ نفر رسید.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :