آخرین عناوین

يکشنبه 13 مهر 1399-13:26 کد خبر:83898

مهر تأیید هیئت تطبیق شهرستان بر تصمیم شورای شهر:

شهردار نکا عزل شد!!

شهردار نکا پس از تصمیم شورای اسلامی این شهر مبنی بر عزل وی از مسئولیت شهرداری نکا سرانجام با تأیید هر سه عضو هیئت تطبیق شهرستان پس از حدود سه سال از کار برکنار شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از پیک نکا، هیئت تطبیق شهرستان نکا در جلسه صبح امروز خود موضوع مهمی را در دستور کار قرار داد که بررسی تصمیم شورای اسلامی شهر مبنی بر عزل شهردار نکا بوده که با اکثریت آرا در جلسه ۳۱۹ دوره پنجم شورا در تاریخ ۳۰ شهریور ۹۹ به تصویب رسیده بود.

شورای شهر نکا در جلسه ۳۱۹ خود به بررسی صلاحیت شهردار این شهر برای ادامه تصدی مسئولیت شهرداری پرداخت و در نهایت با حداکثر آرا رأی به عدم احراز صلاحیت تصدی سمت شهردار داده بود.

البته این جلسه شورا بدون حاشیه نیز سپری نشد و باوجود دعوت از شهردار برای حضور جلسه با غیبت وی همراه بوده و برخی از اعضای شورا نیز جلسه را ترک کرده بودند که روند بررسی این حق قانونی شورا مخدوش شود که این اتفاق نیز نیفتاد.

پس از تصمیم شورا و رأی به عزل شهردار، مصوبه شورا به هیئت تطبیق شهرستان ارائه شد و این هیئت نیز در مدت قانونی ۱۴ روزه خود برای در دستور کار قرار دادن این مصوبه، سرانجام صبح امروز(یکشنبه ۱۳ مهر) با سه رأی مثبت همه اعضای خود بر تصمیم شورای شهر نکا صحه گذاشت.

شایان ذکر است که فرماندار نکا، رئیس دادگستری شهرستان و نماینده شورای عالی استان مازندران سه عضو هیئت تطبیق شهرستان نکا به شمار می‌روند.

برهمین اساس سیدمهدی احمدی که با آغاز به کار همین دوره شورا به سمت شهردار این شهر انتخاب شده بود سرانجام پس از مدت نزدیک به سه سال نتوانست شرایط تصدی سمت شهردار را در شهر نکا حفظ کند تا سرانجام شورای اسلامی شهر تصمیم به عزل وی بگیرد.

این در شرایطی است که دوره سه ساله تصدی سمت شهرداری نکا با فراز و نشیب‌های فراوانی نیز همراه بوده که ماجرای استعفا و استیضاح شهردار از مهمترین چالش‌هایی بوده که احمدی در دوره مدیریت خود ایجاد کرده بود.

با این تفاسیر باید منتظر انتخاب سرپرست جدید برای شهرداری نکا از سوی شورای اسلامی این شهر باشیم که شنید‌ها از بررسی گزینه‌های بومی نکایی توسط شورا برای انتصاب به عنوان سرپرست حکایت دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :