آخرین عناوین

چهارشنبه 15 مرداد 1399-12:47 کد خبر:81534

کرونا همچنان می تازد:

خط قرمز کرونایی همچنان دور مازندران/ آمار بیمار بستری همچنان بالاست

براساس آخرین گزارش طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد موارد ابتلا در دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل به 287 نفر و تعداد موارد بستری به یک‌هزار و 839 نفر رسید.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، این روزها خبرهای خوبی از شهرهای مازندران شنیده نمی‌شود، خبرهایی که از وضعیت ناگوار مبتلایان و تعداد بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان حکایت دارد.

درست است برای دومین بار است آژیر قرمز کرونایی در استان مازندران به صدا درآمده ولی پیک دوم بیماری هم با شرایط متفاوت مازندرانی‌ها را مواج کرده است به‌طوری‌که افزایش فوتی جوانان و هم ابتلای کودکان برخلاف پیک نخست نگرانی‌های بسیاری به دنبال داشت.

ویروس کرونا درحالی در استان مازندران می‌تازد که مازندران طی بیش از 6 هفته گذشته حال و روز خوشی ندارد و همچنان آمارهای روزانه نیز نشان از افزایش هم تعداد ابتلا و هم تعداد بیماران بستری است که باتوجه به امکانات محدود درمانی شرایط نگران‌کننده را در این استان رقم زده است.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد 236 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: در همین مدت تعداد243 نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون هزار و 493 نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

موسوی خاطرنشان کرد: برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و کاهش بیماری باید همه مردم ماسک بزنند و دستورالعمل‌های بهداشتی مانند شستن مکرر دست‌ها و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر 346 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته 51 بیمارجدید بستری و 26 بیمار هم ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در پایان گفت: 51 بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

براساس آخرین گزارش، طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد موارد ابتلا در دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل به 287 نفر و تعداد موارد بستری به یک‌هزار و 839 نفر رسید.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :