آخرین عناوین

شنبه 10 خرداد 1399-19:5 کد خبر:79253

هشدار نسبت به آتش سوزی جنگل‌های مازندران:

افزایش شدید دمای هوای استان در روزهای آینده

محیط زیست مازندران ، با توجه به گرمای شدید و افزایش دمای هوای استان، نسبت به اتش سوزی جنگل‌های مازندران هشدار داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر،به دنبال شیوع ویروس کرونا، گرمای زودرس تابستانی این روزها میهمان مازندرانی‌ها شده و از سویی سبب دلگرمی کشاورزان برای برداشت محصول برنج آنان و از سویی کلافگی مردم شهرها و روستاهای استان بر اثر گرمای شدید و طاقت‌فرسا شده است.

هوای مازندران در دو روز گذشته بیش از 15 تا 20 درجه افزایش یافته و دمای هوای مازندران از 35 تا 42 درجه در نقاط مختلف مازندران متغییر بوده و پیش‌بینی می‌شود این دمای هوای گرم تا 50 درجه در روزهای پایانی هفته برسد.

مدیرکل محیط زیست مازندران با اشاره به افزایش دمای هوا، نسبت به هرگونه آتش‌سوزی در جنگل‌های استان هشدار داد و گفت: کشاورزان، دامداران، گردشگران و تمام کسانی که در محیط‌های طبیعی و باز برای فعالیت یا تفریح حاضر می‌شوند از روشن کردن آتش خودداری کنند.

حسین علی ابراهیمی کارنامی با بیان اینکه از رها کردن ته سیگار یا چوب کبریت استفاده شده در طبیعت و مکان‌های مستعد آتش‌سوزی جدا خودداری شود، گفت: مردم از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در مزارع خودداری کنند.

وی با بیان اینکه از رهاسازی مواد شیشه‌ای در داخل جنگل‌ها و مراتع خودداری شود چرا که این اشیا همانند عدسی ذره بین عمل کرده و موجب اشتعال علوفه خشک  کف جنگل‌ها و مراتع شده و کانون‌های آتش در مناطق ایجاد می‌کنند.

مدیرکل محیط زیست مازندران گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود با مشاهده آتش‌سوزی مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها ، محیط‌بانی‌ها، شوراهای شهرها و روستاها، دهیاری‌ها اطلاع داده تا با بسیج امکانات و هماهنگی‌های لازم جهت  اطفا حریق انجام شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :