آخرین عناوین

پنجشنبه 1 خرداد 1399-20:8 کد خبر:79181

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد:

هشدار کرونایی برای تعطیلات عید فطر/طرح فاصله‌گذاری در همه اماکن مدیریت شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در صورت عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در ایام تعطیلات عید فطر با افزایش مبتلایان روبرو می‌شویم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در صورت عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در ایام تعطیلات عید فطر با افزایش مبتلایان مبتلایان روبرو می‌شویم.

براساس این گزارش، سید عباس موسوی اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته تعداد 48 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند و طی این مدت تعداد 41 نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

وی افزود: هم اکنون 274 نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: با توجه به در پیش رو بودن تعطیلات عید فطر و افزایش تعداد گردشگران، تجمع آنان در سواحل و پارک جنگلی یا هر محیط تفریحی دیگر به شیوع ویروس کرونا کمک خواهد کرد.

این مسئول ادامه داد: در صورت عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در این ایام با افزایش مبتلایان مبتلایان روبرو خواهیم شد لذا باید با حساسیت بیشتری دستورالعمل های بهداشتی را رعایت گردد و طرح فاصله گذاری در همه اماکن مدیریت شود.

موسوی خاطرنشان کرد: با همکاری مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین به تاخیر انداختن سفرها به خصوص در تعطیلات پیش رو، بسوی غلبه بر این ویروس حرکت کنیم.

وی بیان کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی مانند فاصله گرفتن حداقل یک تا دو متری از افراد، پرهیز از ازدحام، نداشتن تماس فیزیکی غیرضروری با دیگران و سایر موارد پروتکل فاصله گذاری اجتماعی به‌عنوان اقدامات مهم و الزامی در راستای ایمنی افراد و حفظ سلامت جامعه ، رعایت شود.

نگرانی از تعطیلات عید فطر و طغیان مجدد کرونا

سرپرست شبکه بهداشت و درمان رامسر نیز با اشاره به تعطیلات طولانی عید فطر در روزهای پیش رو از  حضور مسافران در استانهای شمالی ابراز نگرانی و اظهار کرد: آغاز به کار مجدد صنوف مختلف و فعالیت زیرساختهای گردشگری و همچنین شرایط ویژه توریستی شهرهای مازندران در این ایام احتمالا موجب سفر گسترده هموطنان به این منطقه می شود.

حمیدرضا مبشری هشدار داد: افزایش تعداد گردشگران و مسافران و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اماکن عمومی و تفریحی بخصوص سواحل و پارکهای جنگلی به طغیان مجدد شیوع ویروس کرونا می انجامد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :