آخرین عناوین

سه شنبه 23 ارديبهشت 1399-12:23 کد خبر:78152

روابط عمومی شرکت هواپیمایی وارش اعلام کرد:

واکنش شرکت هواپیمایی به خبر اخراج متخصص بیهوشی

روابط عمومی شرکت هواپیمایی مربوطه به خبر اخراج متخصص بیهوشی از هواپیما واکنش نشان داد و اطلاعیه‌ای منتشر کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از همشهری آنلاین، اخیرا خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر این‌ که خلبان پرواز تهران- بوشهر فردی را که متخصص بیهوشی بود، به بهانه ناقل ویروس کرونا بودن از هواپیما پیاده کرده است، این خبر واکنش‌های زیادی از جمله کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت کشور را برانگیخت.

براساس این گزارش،روابط عمومی شرکت هواپیمایی مربوطه نیز درباره این خبر اطلاعیه‌ای منتشر کرد که در ادامه می‌خوانید:

در خصوص خبر منتشر شده در مورد پیاده کردن پزشک مسافر شرکت هواپیمایی وارش موارد زیر به استحضار می‌رسد: این شرکت، پذیرش کلیه مسافران را بر اساس پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های صادره از سوی سازمان هواپیمایی کشوری انجام داده و اقدام به پذیرش مسافران از جمله مسافر محترم پزشک، نموده است و در حین پذیرش هیچ‌گونه علایم ظاهری که نشان‌دهنده وجود مانعی در پذیرش ایشان باشد، مشاهده نگردیده و کارهای مربوطه طبق روال معمول صورت گرفته است.

مسافر مذکور، قبل از پرواز هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی خاصی در مورد ابتلا به کرونا به عمل نیاورده و کاملا عادی سوار هواپیما شده است.

مسافر مذکور براساس الزامات بهداشتی و شیوه‌نامه‌های ابلاغی موظف بوده‌اند پیش از دریافت کارت پرواز علائم و نشانه‌های بیماری را اظهار نمایند تا در این خصوص توسط همکاران ایستگاه اقدام مقتضی صورت پذیرد.

متاسفانه ایشان که خود از پرسنل کادر درمان هستند ضمن خودداری از انجام این کار، پس از ورود به هواپیما و استقرار بر روی صندلی خود با صدای بلند خطاب به مسافران نشسته در ردیف ایشان و مهمانداران اعلام کردند که احتمالاً ناقل ویروس کرونا هستند.

سر مهماندار پس از اعلام مسافر، محترمانه از ایشان درخواست کردند مطابق بخشنامه‌ی ۱۹۰۰ سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به ترک هواپیما اقدام کنند، ایشان در کمال تعجب، اظهارات قبلی خود را تکذیب نموده و اعلام کردند که ناقل نیستند و تنها برای این که کسی در صندلی هم ردیف ایشان ننشیند این کار را کرده‌اند.

در نهایت با تشخیص خلبان هواپیما و کادر امنیت پرواز تصمیم بر این شد که برای حفظ سلامت مسافران دیگر و پرهیز از هر گونه ریسک احتمالی، ایشان پیاده شوند و لذا با همراهی پرسنل زمینی با رعایت اصل تکریم مسافر از هواپیما پیاده شدند.

تمام موارد بین مسافر و کادر پرواز کاملاً محترمانه رد و بدل شده و نگرانی به وجود آمده، در نهایت با آرامش و بدون هیچ‌گونه توهینی پایان یافت.

با توجه به وضعیت خطیر کشور لازم است که الزامات بهداشتی توسط همگان با دقت و توجه لازم مورد عمل قرار گیرد تا با پایان این وضعیت به روال عادی برگردد.، انتظار می‌رفت ایشان که از کادر زحمتکش و محترم درمانی کشور هستند، نسبت به رعایت پروتکل‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

ضمن اظهار تاسف از رویداد پیش آمده، توجه به اتفاقات رخ داده و این که این مسافر محترم از پرسنل درمانی کشور هستند، هواپیمایی وارش موضوع را تا انتها ادامه داده و حق پیگیری قضایی را برای خود محفوظ می‌داند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :