آخرین عناوین

جمعه 18 ارديبهشت 1394-20:36 کد خبر:7210

در شهرداری ساری چه خبر است؟!!!!عبوری تیتر اول شایعات سیاسی و انتخاباتی و یا ...؟؟!!!!!

آگهی تبلیغات انتخاباتی شهردار یا ....؟؟!!فرار از واقعیت ها و یا بازی سیاسی؟!!

شایعات زیاد در شهرداری ساری همراه با بعضی واقعیت ها و عملکردها،مردم امیدوار ساری را سردرگم کرد.


به گزارش خزرخبر،مردم ساری و بسیاری از مسئولین استانی و شهرستانی با انتخاب مهدی عبوری به عنوان شهردار ساری و ارزیابی عملکرد او در مدت کم فعالیت،امیدواری زیادی به وی پیدا کرده اند.

با توجه به مسائلی که در شورای شهر ساری در بحث انتخاب رییس شورا بوجود آمد و نیز انتقادهای گاه و بیگاه برخی از اعضای شورا و کم تاثیر بودن برخی از انتقادها در فعالیت های عبوری،مردم امیدوارتر به عملکرد بدون حاشیه وی شده به طوری که با راه های مختلف حمایت خود را از عبوری اعلام کرده اند.

اما طی ماه های اخیر با توجه به صحبت ها و حرکات و عملکردهای این شهردار جوان و همچنین مصاحبه های اطرافیان سیاسی و غیر سیاسی وی،مردم ساری و مسئولین در برنامه های اعلام شده عبوری برای آینده ساری دچار سردرگمی شده اند.

عبوری که حمایت شجاعی را به همراه خود دارد و با توجه به اینکه عملکرد خوبی هم در مقایسه با شهرداران بسیاری از شهر ها در مدت کم از خود نشان داده توانسته تا اقبال مردم را به سوی خود جلب کند و به نوعی طرفداران زیادی نیز داشته باشد.

از طرفی صحبت های گنگ و در لفافه و کد دار عبوری و همچنین توجه به کارهایی که در طی هفته های اخیر از وی دیده شد و همچنین اقبال کم مردم به سمت شجاعی،گمان مردم را به اینکه وی کاندیدای انتخابات مجلس در ساری می شود را قوت بخشید.

اعلام حمایت قاطع از مردم ساری و دفاع از حقوق ساروی ها در مقابل استاندار مازندران،صحبت ها و مصاحبه های سیاسی اطرافیان نزدیک به عبوری،نطق معنادار عبوری در 13 رجب و شایعات مختلفی که قبل و بعد از جشن 13 رجب با توجه به نوع رفتارها و صحبت های وی بوجود آمد این گمان را قوت بخشید که یا عبوری شخصا در انتخابات کاندید می شود و یا اینکه از کسی غیر از شجاعی حمایت می کند.

و اما علت آنکه حدس مردم به اینکه عبوری احتمالا از شخصی غیر از شجاعی حمایت می کند این است که اولا شجاعی در مدت فعالیت خود نتوانسته رضایت نسبی مردم ساری را در دو دوره نمایندگی کسب کند چرا که بسیاری از اطرافیان شجاعی به خاطر نوع عملکرد وی و فراموشی دوستان خالص ،از وی کناره گیری کرده اند و دیگر تمایلی به همکاری با وی ندارند و از طرفی دیگر با توجه به اعلام کاندیداتوری پسر مرحوم حجت الاسلام شجاعی نماینده سابق مجلس و تشابه بسیار زیاد اسمی که مطمئنا در شکستن رای شجاعی نماینده فعلی بیشترین تاثیر را خواهد داشت و ....باعث شد که شجاعی از رتبه بالای کسب رای به رتبه های پایین نزول کند.

از طرفی نقیبی که از اعضای موفق شورای شهر ساری می باشد طبق شنیده ها،با صحبت هایی که با عبوری داشته و از عدم کاندیداتوری عبوری مطمئن شده و تا حدودی به صورت ظاهر حمایت وی را نیز به همراه دارد و با توجه به اقبال بسیار زیادی که مردم تاکنون نسبت به وی نشان داده اند،خود را برای کاندیداتوری آماده نموده و با برنامه ریزی دقیق ،در حال انجام کارهای عمومی انتخاباتی می باشد.

از طرفی برخی از اطرافیان عبوری مانند حجت الاسلام صالحی و همچنین قاسمی که هم حامی عبوری بوده و هم اینکه عبوری رابطه خوبی با آنها دارد و هم اینکه خود را برای کاندیداتوری مجلس آماده کرده اند بسیاری از حدس ها را بهم زده است.

برخی شایعات نیز حاکی از آن است که شجاعی،صالحی، قاسمی،عبوری و ... و برخی دیگر که کاندیداتوری مجلس را در سر دارند مقدمات جلب رای مردم را آماده می کنند تا در ساعات پایانی همه یا به نفع عبوری و یا به نفع شخصی که این تیم هم فکر و سیاسی بر سر او به نتیجه می رسند کنار بروند.

شایعات بوجود آمده در مورد عبوری،نگرانی هایی را نیز برای اطرافیان او و منصوبین به وی که پس از شهردار شدنش جایگاهی در شهرداری پیدا کرده اند بوجود آورده است زیرا این افراد موقعیت خود را با استعفا و یا رفتن عبوری از شهرداری به هر عللی در خطر می بینند.

یکی دیگر از موضوعاتی که طی چند روز اخیر باعث شده تا گمانه زنی ها به شخص عبوری برای کاندید شدن در انتخابات مجلس زیاد شود چاپ مراسم 13 رجب در صفحه اول روزنامه سراسری ایران و همچنین  نوع رفتارها و سخنانش بوده است.

سابقه نداشته تا مسئولی برای انعکاس عملکرد خود تا این حد دست به تبلیغات رسانه ای بزند و همچنین با توجه به اینکه بحث کاندید شدن عبوری از سوی اطرافیانش مطرح شد و از طرفی تبلیغات غیر مستقیم اطرافیان و علاقمندان به عبوری در شبکه های اجتماعی نظیر وایبر و ....باعث شد تا مردم ساری و مسئولین استانی و شهرستانی این موضوع مهم یعنی کاندید شدن عبوری را بحث روزانه خود قرار داده و هر روز منتظر یک حرکت جدید از جانب عبوری باشند.

در بحث چاپ جشن 13 رجب در صفحه اول روزنامه ایران و تبلیغاتی بودن این حرکت شخص شهردار که تاکنون این موضوع را کتبا تکذیب نکرد حرف و حدیث های زیادی بوجود آمد که چند مورد آن توضح داده می شود:

الف)سابقه نداشته هیچ مسئولی این چنین در مورد عملکرد خود بخواهد تبلیغات کند(حتی مسئولین شهرداری پایتخت که صاحب امتیاز یکی از روزنامه های معروف می باشند(همشهری))که این نشان از مسائل و برنامه های پشت پرده ای دارد که دیر یا زود مشخص می شود.

ب)عبوری در واکنش به چاپ جشن 13 رجب در روزنامه ایران در مقابل برخی از رسانه ها و برخی از اعضای منتقد و منصف شورای شهر اعلام نمود که چون مسئولین روزنامه ایران از دوستان صمیمی وی بوده اند نسبت به چاپ این مطلب اقدام نموده اند اما پاسخ نداد که :1)اگر بر اساس روابط دوستانه بوده پس دوستانش!!!!!!چرا در بالای صفحه این آگهی عبارت(گزارش آگهی) به چاپ رسانیده اند؟ 2)کد 100 در روزنامه ایران که در پایین و سمت چپ این آگهی چاپ شده به معنی کد استانی بودن این آگاهی می باشد یعنی اینکه این آگهی با واسطه گری نماینده روزنامه ایران در مازندران به چاپ رسیده است.

عبوری در پاسخ به منتقدین خود درمورد هزینه چاپ این آگهی که طبق تعرفه، بیش از صد میلیون تومان می باشد اعلام نمود که شهرداری هیچگونه مبلغی بابت این چاپ پرداخت نخواهد کرد و اگر شخصی سند و مدرکی مبنی بر پرداخت حتی کمترین مقدار به روزنامه ایران از سوی شهرداری دارد منتشر کند تا حقایق روشن شود غافل از اینکه همه اطلاع دارند که می توان از راه های غیر مستقیم هم نسبت به پرداخت مبلغ این چاپ اقدام نمود که نیاز هم به سند از سوی شهرداری و .... نباشد.

سوال دیگری که برای رسانه های استان مطرح است این است که عملکرد شهرداری ساری و خبرها و گزارشات این دستگاه در تمام روزها و فصول سال و در سختی ها و مشکلات توسط رسانه های استانی با کمترین مبلغ (حداکثر 500 هزار تومان به ندرت) و با پرداخت چندین ماه بعد انجام می شود و حتی رسانه های حاضر در این جشن از کمترین دریافتی حاصل از انتشار اخبار محروم بوده اند اما چرا شهردار ساری بی اعتنایی به رسانه های استانی را  در دستور کار قرار داد و حاضر شد حتی به حامیان رسانه ای خود در استان پشت کند پاسخی بدست نیامد مگر حدس تبلیغات انتخاباتی ویژه برای شخص شهردار و یا هم تیمی های وی!!!؟؟

از حاشیه های دیگر چاپ این جشن در روزنامه ایران می توان به موضوع فشارهای روحی و فکری زنی که همواره سیبل انتقادهای رسانه ای به شهردار و شهرداری می شد و می شود اشاره کرد که هم از چاپ این آگهی شدیدا گلایه مند بوده و هم اینکه نتوانست خود را از معرض اتهام رسانه های دوست و دشمن نجات دهد و به نوعی باید گفت که مجروح تیرهای انتقادهای شدید رسانه ها و ....در مقابل اقدام غیر منطقی شهرداری شده است که در صورت اثبات پرداخت مبلغ مورد اشاره،عاقلانه ترین راه جهت همدردی با رسانه ها،استعفای محترمانه از سمت مسئول امور رسانه شهرداری می باشد. 

موضوع مهم دیگری که طی هفته های اخیر بر سر زبان مردم و به خصوص سیاسیون رد و بدل می شود استعفای عبوری جهت کاندید شدن در انتخابات مجلس و یا تحت فشار مسائل پشت پرده می باشد که این موضوع آنقدر جدی به نظر می رسد که حتی نام افرادی برای جانشینی عبوری مطرح می باشد که می توان به :سعید نجاریان،عباس رجبی،جواد طالبی،سید مسعود مدینه و ....اشاره نمود که باید منتظر زمان و اتفاقاتی که در پیش است شد.

شنیده های دیگر نیز حاکی از آن است که تغییراتی در شهرداری و شورا به زودی انجام خواهد شد که باید منتظر این تغییرات نیز بود که آیا سیاسی می باشند و یا .....؟!!

متاسفانه عبوری طی هفته ها و روزهای اخیر علی رغم فعالیت های بسیار خوب و تحسین برانگیز به اقرار دوست و دشمن ،حاشیه های زیادی را خواسته و ناخواسته برای خود و حوزه کاری خود بوجود آورده است که امیدواریم این حاشیه ها زودتر از بین رفته و مردم را از این سردرگمی نجات دهد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :