آخرین عناوین

دوشنبه 7 بهمن 1398-21:24 کد خبر:71180

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خبر داد:

توسعه مشارکت زمینه سازموفقیت بیشتر است

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل با آموزش و پرورش ناحیه دو ساری گفت : توسعه مشارکت ها در دستگاه تعلیم و تربیت زمینه ساز دستیابی به موفقیت های بیشتر است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه دو ساری، عسگری نیکزاد در این نشست مشترک که در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش ناحیه برگزار شد اظهار داشت : امروز مدیریت در سازمان ها بایستی به رهبری تبدیل شود و مدیران بر خلق چشم اندازهای جدید و توانمندسازی کارکنان تمرکز کنند.

وی ادامه داد :یکی از مهم ترین نگرانی های ما در استان بحث کمبود نیروی انسانی است،در ابتدای سال تحصیلی جاری کمبود نیروی انسانی داشتیم که با زحمات همکاران در سطح استان این کمبود را مرتفع و در حال حاضر به غیر از تعداد معدودی کلاس در مقطع متوسطه دوم نظری،فنی حرفه ای و کاردانش کمبود خاصی نداریم.

مدیریت منابع انسانی در آموزش و پرورش اگر به درستی انجام شود صرفه جویی ریالی زیادی خواهد داشت . به عنوان مثال استفاده از یک معلم تخصصی در یک رشته خاص به عنوان مدیر جایگزینی می خواهد که مجبور به تخصیص حق التدریس و ... می باشیم که با این کاردستگاه متحمل هزینه بسیار بالایی  می شود.

وی با تمجید از فعالیت های آموزشی و پرورشی صورت گرفته در آموزش و پرورش ناحیه دو ، توجه به توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی را به عنوان یکی از اولویت های اصلی این ناحیه برشمرد و اظهار داشت : آموزش و پرورش کار سخت و دشواری ست و توفیق در این حوزه بدون مشارکت همه مردم امکان پذیر نیست ،هرچقدر مشارکت درون و برون سازمانی در امر تعلیم و تربیت بیشتر باشد قطعا به دستاوردهای بیشتری خواهیم رسید.

وی در بخش پایانی صحبت های خود توجه به رویکرد کارآفرینی و مهارت آموزی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان ساخت: دانش آموزان بایستی در طول دوران تحصیل خود حداقل یک مهارت شغلی و حرفه ای را بیاموزند، به علاوه مسئله توجه به نیروهای جوان نیز در دستور کار ادارات آموزش و پرورش قرار گیرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :