آخرین عناوین

سه شنبه 1 بهمن 1398-18:32 کد خبر:71127

مشکلاتی که تمامی ندارذ:

بارش‌های مستمر و تکرار رانش در روستاهای مازندران

روستای بهارپشته رامسر ازجمله روستاهایی هست که بارش‌های مستمر موجب رانش شده و این موضوع به حدی رسیده که چندین منزل مسکونی تخریب شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، مازندران دیار سبز و پرباران کشور است و همانطوری که بارش‌های مستمر موجب سرسبزی این دیار شده اما مشکلاتی نیز به همراه دارد که ازجمله آن می‌توان لغزش و رانش‌های مستمر اشاره کرد.

علاوه بر اینکه لغزش و رانش در محورهای کوهستانی استان مشکلاتی را برای رانندگان ایجاد می‌کند این لغزش و رانش‌ها به‌ویژه در روستاهای مناطق بالادست استان نیز شاهد هستیم که بار مضاعفی برای ساکنان این مناطق خواهد بود.

روستای بهارپشته رامسر ازجمله روستاهایی بوده که بارش‌های مستمر موجب رانش شده و این موضوع به حدی رسیده که چندین منزل مسکونی تخریب شده است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران اظهار کرد: براثر رانش هفت منزل مسکونی دچار مشکل که کارگروهی برای حل این مشکل تشکیل شد.

علی‌اصغر احمدی با بیان اینکه در ارتباط با حل مشکل رانش در این روستا کار مطالعاتی توسط بنیاد مسکن آغاز شد، افزود: یک یا دو خانوار منازل تخریبی خارج از پهنه لغزشی که اصرار بر ماندن داشتند در مدرسه روستا اسکان یافتند تا تکلیف مشخص شود.

وی با اعلام اینکه بحث مطالعات در پهنه‌های لغزشی شهرهای سوادکوه، تنکابن، نکا و ساری نیز در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: باتوجه به علاقه روستاییان معمولا برای جابجایی رغبت کمتری وجود دارد و تلاش بر تثبیت و ماندگاری است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران خاطرنشان کرد: انتخاب مشاور برای تدوین مدل تثبیتی و اقدامات لازم برای تخلیه آب زیرسطحی در پهنه رانشی در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :