آخرین عناوین

دوشنبه 30 دی 1398-21:35 کد خبر:71115

بلاغ گزارش می دهد:

ضربه فنی خانه کشتی حسین‌آباد فریدونکنار با خُلف وعده مسئولان/ 13 سال گذشت تا 1400 صبر کنید!

از پروژه‌هایی که در فریدونکنار بیش از یک دهه از عمر آن گذشته، خانه کشتی روستای حسین‌آباد است که پس از ۱۳ سال همچنان نیمه‌کاره به حال خود رها شده است.


خزرتیترخبر: ازجمله مسائلی که در سال‌های گذشته به‌ویژه در دولت تدبیر و امید بسیار برای مردم نمایان و موجب آزردگی شده، عدم اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است که عمر برخی از آن‌ها بیش از یک دهه گذشته و زمان پایان آن‌ها همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

فریدونکنار یکی از شهرهای مازندران است که دارای پروژه‌های نیمه‌کاره زیادی با مدت زمان‌های طولانی است که در این بین می‌توان به کمربندی ۱۸ ساله، کتابخانه عمومی روستای کاردگرمحله، کلینیک بیمارستان، بهداری شهید بصیر و موارد دیگر اشاره کرد.

اما یکی دیگر از پروژه‌هایی که در فریدونکنار بیش از یک دهه از عمر آن گذشته، خانه کشتی روستای حسین‌آباد است که از سال ۸۵ کلنگ ساخت آن بر زمین خورده اما هم‌اکنون پس از ۱۳ سال همچنان نیمه‌کاره به حال خود رها شده است.

باتوجه به صحبت‌های مسئولان قرار است که خانه کشتی حسین‌آباد در دهه فجر به بهره‌برداری برسد اما باتوجه به اینکه همچنان کارهای عقب مانده زیادی دارد بسیار سخت به نظر می‌رسد که تا دهه فجر به اتمام برسد و همین ما را بر آن داشت تا گزارشی از وضعیت این پروژه تهیه کنیم.

امیدی به مسئولان نیست

عسگر تویا دهیار روستای حسین‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: کلنگ پروژه خانه کشتی حسین‌آباد، ۱۳ سال قبل و در پی سفر ریاست جمهوری به زمین خورد و با حمایت نماینده وقت در مجلس شورای اسلامی اقداماتی صورت می‌گرفت.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر پیمانکار پروژه را رها کرده است، خاطرنشان کرد: پیمانکار پروژه به دلیل مطالباتی که داشته ادامه کار را تعطیل و شروع مجدد را مشروط به اختصاص اعتبار کرده است.

دهیار روستای حسین‌آباد با بیان اینکه حدود ۶۰۰ میلیون تومان تاکنون برای این پروژه هزینه شده است و اما همچنان به مرحله بهره‌برداری نرسیده است، تصریح کرد: از سال‌های دور پیگیری‌های زیادی برای اتمام این پروژه صورت گرفته که نتیجه بخش نبوده و آن‌طور که مشخص است از مسئولان کنونی کاری ساخته نیست.

تویا تاکید کرد: روستای حسین‌آباد و شهرستان فریدونکنار در زمینه کشتی دارای استعدادهای زیادی هستند که با بهره‌برداری از این سالن می‌توان کمک زیادی برای رشد کشتی منطقه انجام داد.

۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای سالن حسین‌آباد نیاز است

انصار آری رئیس اداره ورزش و جوانان فریدونکنار، عدم اتمام خانه کشتی حسین‌آباد را به دلیل کمبود اعتبار اعلام کرد و گفت: درحال حاضر به دلیل عدم وجود اعتبار، پروژه نیمه کاره رها شده که البته مبلغی برای این پروژه درنظر گرفته شده که در سال ۱۴۰۰ اختصاص پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: صحبت‌هایی با پیمانکار انجام شد تا ۱۵ درصد کار باقیمانده را به اتمام برساند اما پیمانکار به دلیل اینکه اعتبار به صورت اوراق و برای سال ۱۴۰۰ است آن را قبول نمی‌کند.

رئیس اداره ورزش و جوانان فریدونکنار تصریح کرد: در زمانی که بنده این اداره را تحویل گرفتم(دو سال قبل)، خانه کشتی حسین‌آباد ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که درحال حاضر به ۸۵ درصد رسیده است و مابقی به بخشی از کار فیزیکی و خرید تاسیسات مربوط می‌شود.

آری یادآور شد: حدود ۲۰۰ میلیون تومان تا پایان کار این پروژه هزینه برآورد شده است که امیدواریم اعتبار آن محقق شده تا به مرحله بهره‌برداری برسد.

وی گفت: پیمانکار قول افتتاح در دهه فجر را داده بود اما باتوجه به کمبود اعتبارات درحال حاضر پروژه تعطیل شده است.

درحالی فریدونکنار و روستای حسین‌آباد در میان وعده‌های مسئولان گیر افتاده‌اند که سرشار از ظرفیت در ورزش به‌ویژه در کشتی هستند و افتتاح این سالن می‌تواند گام موثری برای رشد ورزش کشتی در شهرستان باشد.

انگار خُلف وعده در دولت تدبیر و امید به یک عادت تبدیل شده که از صدر تا ذیل را دربرگرفته و نباید به آن دل خوش کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :