آخرین عناوین

چهارشنبه 25 دی 1398-15:24 کد خبر:71075

رئیس کل دادگستری مازندران خبر داد:

56 سال زندان رای نهایی باند 11 نفره جعل سند در دادگستری

رئیس کل دادگستری مازندران از قطعیت محکومیت باند 11 نفره جعل اسناد رسمی و صدورگواهی خلاف واقع که تعدادی از آنان کارشناسان رسمی دادگستری استان بودند، خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری با اشاره به شناسایی باند ۱۱ نفره جعل اسناد رسمی و صدورگواهی خلاف واقع، اظهار کرد: تعدادی از آنان کارشناسان رسمی دادگستری استان بودند.

وی با بیان اینکه این باند با تلاش شبانه‌روزی حفاظت و اطلاعات دادگستری استان شناسایی شدند، در تشریح جرم صورت گرفته، افزود: این باند ۱۱ نفره جعل و صدور گواهی خلاف واقع و تحصیل مال از طریق نامشروع فعالیت داشتند.

رئیس کل دادگستری مازندران با شناسایی این باند پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شد، تصریح کرد: برای این پرونده با طی مراحل قانونی رای قطعی صادر شده است.

وی درباره جزئیات رای صادره خاطر نشان کرد: به موجب دادنامه صادره از یکی از شعبات دادگاه تجدیدنظراستان، این افراد که تعدادی از آنان کارشناسان رسمی دادگستری بودند، جمعا به تحمل ۵۶ سال حبس تعزیری و مبلغ ۹۳ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

اکبری با اعلام اینکه متهمان یاد شده با جعل اسناد رسمی و صدور گواهی خلاف واقع و دریافت مبالغ کلان زمینه آزادی زندانیان را فراهم می‌کردند، اضافه کرد: نظر کارشناسی از جمله مهم‌‌ترین دلایل اثبات است که در قالب پرونده‌ها مورد استناد قرار می‌گیرد و کمتر پرونده‌ای می‌توان پیدا کرد که در آن موضوعات تخصصی که نیاز به بررسی فنی توسط کارشناس دارد، مطرح نباشد.

رئیس کل دادگستری مازندران در پایان متذکر شد: دادگستری کل استان در مسیر احقاق حق و دادرسی عادلانه، اهتمام ویژه دارد و با جدیت با خاطیان  برخورد قانونی می‌کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :