آخرین عناوین

دوشنبه 23 دی 1398-12:54 کد خبر:71047

عبارت گزارش می دهد:

داستان سرمایه مردم که بتن شده و روی زمین مانده / مدیران روند و آیند و تو همچنان که هستی!

ما ایرانی ها استعداد عجیبی در ساگرادا فامیلیا سازی هر پروژه ای داریم، یعنی از زمانی که شروع به ساخت پروژه ای می کنیم تا این پروژه انجام شود تقریبا نیمی از عمر مفید این پروژه کاسته شده است.


خزرتیترخبر: اگر مسیرتان به ساری خورده باشد و احیانا از سمت قائمشهر به طرف مرکز استان حرکت کرده باشید بی گمان چشمتان به یک سازه ی سیمانی زیبا در حوالی شهر ارطه افتاده و شاید هم برایتان سوال شده باشد که این ساختمان که حالا عمرش از دست کم 600 هزار مازندرانی بیشتر است اصلا چیست و چرا تقریبا 15 سال است که در حال ساخت است اما هنوز تکمیل نشده.

ما ایرانی ها استعداد عجیبی در ساگرادا فامیلیا* سازی هر پروژه ای داریم، یعنی از زمانی که شروع به ساخت پروژه ای می کنیم تا زمانی که تکمیل و بهره برداری از این پروژه انجام شود تقریبا نیمی از عمر مفید این پروژه ها کاسته شده، میلیارد ها تومان هزینه و سال ها وقت انگار نه برای کسی اهمیت دارد و نه این که حتی شرمساری در مدیران ما ایجاد می نماید.

یکی از همین پروژه هایی كه سالهاست خاک می خورد و در حال تبدیل شدن به آثار باستانی است، پیست دوچرخه سواری و سالن ورزشی چندمنظوره ماهفروجک در جاده قائمشهر-ساری است، این طرح تقریبا به نماد پروژه‌های نیمه‌تمام مازندران مبدل شده است،سازه‌ای که چندین مدیرکل و استاندار و نماینده را پشت سر گذاشته و دستان حمایتگری را به خودش ندیده و همچنان در حسرت بازگشایی و روبان قرمز می‌سوزد.  

برخی قدمت پروژه پیست دوچرخه سواری ماهفروجک ساری را ۲۱ سال و سالن ۶ هزار نفری همجوارش را ۱۴ سال عنوان می‌کنند! شانس آورده ایم که سازه ی اصلی آن ها بتنی است و کمتر مستهلک می شود وگرنه تا کنون میلیارد ها تومان از سرمایه این مردم را به جوب بی خیالی مان ریخته بودیم! اما حالا هم زیاد با این مسئله فاصله ای نداریم.

تا وقتی مدیران ما امروز و فردا کردن را در اولویت شیوه ی مدیریتی خود قرار می دهند و نگاهشان به مسائل این گونه است که حالا من چند وقتی مسئولم سر مردم را گرم می کنم تا نفر بعدی بیاید و شاید این پروژه ها را به اتمام برساند! وضعمان تغییری نمی کند.

همین می شود که حتی وقتی وزیران می آیند و قول تخصیص اعتبار به این پروژه های به اصطلاح ملی را می دهند بعد از رفتنشان کسی به خودش این زحمت را نمی دهد که تا وزارتخانه برود و پیگیر قول های وزیر باشد، اگر می دانید که این قول و قرارها همش در حد حرف و سخن است که هیچ خوشا به حال ما که چون شمایی داریم اما اگر آن وزیر خواست کمکی کند و از روی سهل انگاری شما کاری صورت نگرفت که باز هم خیلی خوشا به حال ما که چون شمایی مدیر و مسئول ما است!

سلطانی فر نیز از قافله ی وعده دهنده ها جا نماند و در اسفند سال گذشته در بازدید از این پروژه قول تکمیل آن تا هفته دولت سال 98 را داد که پر واضح است که این بار هم مثل دفعات گذشته هیچ اتفاقی رخ نداد، اصولا افتتاح پروژه های نیمه کاره و قول تخصیص اعتبار مانند مهریه است کی داده و کی گرفته!!!!

ورزش ساری از زمان انقلاب تا کنون افتخارات بسیار زیادی کسب کرده و امثال مجید ترکان ها، عسگری محمدیان ها، مراد محمدی ها در کشتی و ابراهیم تقی پورها، میلاد جهانی ها و روح الله عرب ها در فوتبال و قهرمانان بسيارى در رشته هاى مختلف به ورزش ايران معرفی کرده اما دریغ از بسترهای مناسب براى پرورش قهرمانان آینده و حتى ادامه روند گذشته در کهن شهر ساری.

در این شهر برای ورزش فوتسال با آن همه طرفدار و باشکاهی که سال ها است در لیگ برتر فعالیت می کند هم ورزشگاهی متناسب با جمعيت هواداران وجود ندارد و سهم مردم ساری تنها یک سالن سید رسول حسینی است که در آن والیبال، فوتسال، کشتی، هندبال، بسکتبال و… برگزار میشود (اگر رویشان می شد شنا و واترپلو هم در آن برگزار می کردند) و اگر سالن جهان پهلوان سید رسول حسینی نبود مردم ساری حتی سالن ورزشی هم نداشتند! این سالن نصفه و نیمه را هم مدیون جام جهانی کشتی سال های نه چندان دور در مازندرانیم که باعث بازسازی این سالن نوستالژیک در خیابان فرهنگ ساری شد.

تاكنون براي سالن چند منظوره 6 هزار نفري ماهفروجك كيلومتر 6 جاده قائمشهر- ساري كه با 63 درصد پيشرفت فيزيكي در دست ساخت قرار گرفت حدود 260 ميليارد ريال اعتبار هزينه شد. براساس برآورد رسمي اداره كل ورزش و جوانان مازندران براي تكميل اين پروژه حدود 300ميليارد ريال اعتبار جديد نياز است.

پیست دوچرخه سواری نیز با وجود هزينه كرد 170 ميليارد ريالي داراي 70 درصد پيشرفت فيزيكي است و تاكنون با وجود وعده چندين وزير و وكيل در بازديدهاي رسمي و غير رسمي همچنان نيمه كاره است و در حالي اين پروژه ورزشي نيمه كاره رها شده كه دوچرخه سواران مازني كه سال هاي دور خاطرات تور خزر را به ياد دارند، به دنبال تكميل اين پروژه ملي و راه اندازي مجدد تور خزر با حضور كشورهاي حاشيه شمالي خزر هستند.

آقایان یادتان نرود این سنگ و سیمان و آجر و آهن که سال ها به امان خدا رهایشان کردید قبل از این که بودجه ی دولت باشند پول ملت هستند که می شد در جایی گره از مشکلی باز کنند، ما آرزوی دیدن مدیران مسئولیت پذیر داریم لطفا ما را آرزو به دل نگذارید.

ساگاردا فامیلیا: (واژهٔ لاتین به معنی خانوادهٔ مقدس) کلیسایی در شهر بارسلون است که علاوه بر مکان مذهبی بودن، از جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود، این کلیسای کاتولیک از سال ۱۸۸۲ میلادی در حال ساخت بوده و پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۶ هم ساخت آن تمام نخواهد شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :