آخرین عناوین

دوشنبه 23 دی 1398-12:44 کد خبر:71045

انتقاد رئیس شورای عالی اصلاح طلبان مازندران از ردصلاحیت در مازندران:

می خواهند اصلاحات را از صحنه به در کنند/کاندیداهای استیجاری انتخاب نمی کنیم

رئیس شورای عالی اصلاح طلبان مازندران گفت: با توجه به تصمیمات ناخوشایند برخی نماینده های لیست امید، این بار نمی خواهیم کاندیداهای استیجاری انتخاب کنیم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از عبارت، عباسعلی بهاری رئیس شورای عالی اصلاح طلبان مازندران و نماینده ادوار مازندران با انتقاد از ردصلاحیت های گسترده در حوزه های مختلف مازندران، اظهار کرد: واقعا نمی دانم چه بگویم، تصور می رفت با توجه به فضای به وجود آمده در کشور از لحاظ اقتصادی و سیاسی، شاهد فضای بازتری در احرازصلاحیت ها باشیم، اما نه تنها از باز شدن فضاها خبری نشد بلکه احساس می کنم نسبت به دوره قبل، سختگیرانه تر عمل شد.

وی افزود: فعلا منتظریم تا نظر مجموعه اصلاحات در این باره اعلام شود، به هر حال مجموعه اصلاح طلبان یکسری جلسات انتخاباتی و شوراهایی مرتبط در استان و کشور دارند، باید ببینیم نظر جمع چیست.

بهاری، با بیان اینکه من معتقدم در اتخاذ شیوه های فعلی احرازصلاحیت دو مساله وجود دارد، گفت: یک مساله، حفظ نظام و در نظر گرفتن مصالح کلیت سیستم است و دیگری خواسته های سیاسی و مصلحت جریانی و گروهی است که به اعتقاد من در فضای فعلی، لحاظ کردن مصالح مملکت، مقدم بر خواسته های گروهی و جریانی است، اگرچه باورم این است با اتخاذ چنین روندی اصلا به مصالح کشور توجه نشده است، بلکه تجربه نشان داده در نهایت به زیان آن خواهد بود. 

رئیس شورای عالی اصلاح طلبان مازندران، تصریح کرد: بنده قبلا این مساله را خدمت دوستان اصلاح طلبم، عرض کرده بودم که بنا بر یک جهته کردن و یک کاسه کردن جریانات سیاسی است یعنی می خواهند به قول معروف، اصلاحات را از صحنه به در کنند و این عزم، جزم و جدی است.

براساس این گزارش وی افزود: اگرچه تصور می رفت که با توجه فضای به وجود آمده در کشور، مقداری در این عزم، تردیدی حاصل شود، اما عملا دیدیم اتفاقی نیفتاد.

وی ادامه داد: اگر بنا باشد نامزدهای ردصلاحیت شده، مساله مالی و اعتقادی داشته باشند، چرا معمولا فقط از جریان اصلاحات است؟ یعنی نامزدهای جناج مقابل چنین مسائلی ندارند؟ اینها ابهاماتی است که وجود دارد و البته از وظایف ما نیست که ورود کنیم.

بهاری با تاکید بر اینکه من به شخصه، حفظ مصالح کلیت نظام را به مصالح حزبی و جریانی ترجیح می دهم، گفت: با توجه به تصمیمات ناخوشایند برخی نماینده های لیست امید که بر خلاف منشور و اساسنامه اصلاحات عمل کردند، برای انتخابات مجلس یازدهم، مجموعه اصلاح طلبان از ابتدا اعلام کرده بودند که این بار نمی خواهیم کاندیداهای استیجاری انتخاب کنیم، کسی که در فضای اصلاحات نیست و با آن همراهی نمی کند، چرا باید مورد حمایت قرار گیرد.

رئیس شورای عالی اصلاح طلبان مازندران، افزود: در انتخابات گذشته، نمونه های بسیاری داشتیم که چنین افرادی در لیست و مورد حمایت اصلاحات قرار گرفتند اما پس از ورود به مجلس راه دیگری رفتند،به گونه ای که حتی برخی این مساله را برای انتخابات ریاست جمهوری و به شخص آقای روحانی هم سرایت می دهند که چرا با اینکه اصلاح طلب نبودن وی بر همه محرز بود، باز از وی حمایت شد،البته او هم دارای دشواری ها و مشکلاتی است که شاید ما از آن ها بی خبر باشیم و احتمالا بر اساس مصلحت هایی که در نظر می گیرد، عمل می کند.

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان مازندران، در پایان گفت: در شرایط فعلی برای بسیاری از حوزه های مازندران، کاندیدای مطرحی نداریم و در این مقوله و مقام، تابع نظر جمع هستم و باید ببینیم نظر سایر دوستان چیست؟

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :