آخرین عناوین

سه شنبه 19 آذر 1398-16:6 کد خبر:69787

مدیر جهاد کشاورزی جویبار خبر داد:

خطر آنفلوانزای پرندگان در کمین مزارع مرغداری‌هاست

مدیر جهاد کشاورزی جویبار گفت: تمام پرندگان نسبت به ویروس آنفلوانزای حاد پرندگان حساس هستند، اما بی توجهی مالکان مزارع مرغداری به رعایت موازین امنیت زیستی خسارت جبران ناپذیری را به‌دنبال دارد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از بلاغ، علی شعبانی با اشاره به اینکه خطر آنفلوانزای پرندگان در کمین مزارع مرغداری‌هاست اظهار کرد: تمام پرندگان نسبت به ویروس آنفلوانزای حاد پرندگان حساس هستند، اما بی توجهی مالکان مزارع مرغداری به رعایت موازین امنیت زیستی خسارت جبران ناپذیری را به‌دنبال دارد.

 وی با بیان اینکه از رفت‌وآمد غیر ضروری در مرغداری‌ها جلوگیری و در صورت لزوم با رعایت کامل موارد بهداشتی تردد انجام شود، افزود: تعویض کفش و لباس در هنگام ورود به مزرعه (اعم از کارگران و بازدید کنندگان) ضروری است و ماده ضدعفونی کننده حوضچه‌های درب ورودی مزرعه و ورودی سالن‌ها باید همواره  تعویض گردد.

 مدیر جهادکشاورزی جویبار تأکید کرد: در هنگام ورود به سالن شستن دست‌ها با آب و صابون و ضدعفونی آن‌ها و تعویض کفش یا حداقل برس‌کشی کف چکمه با مواد ضدعفونی کننده ضروری است.

 شعبانی تصریح کرد: مرغداران با رعايت کامل اصول بهداشتي در مديريت مرغداري، در صورت مشاهده نشانه‌هاي بيماري و تلفات غيرعادي در گله، به مسئولين فني – بهداشتي خود و يا به ادارات دامپزشکي به منظور انجام اقدامات فوري اطلاع دهند.

 مدیرجهاد کشاورزی جویبار گفت: از رفت و آمد خودروها به داخل محوطه باید جلوگیری شود و در موارد بسیار ضروری نسبت به ضدعفونی قسمت‌های بیرونی خودرو به صورت کامل اقدام شود و خودروهای حمل تخم مرغ، کارتن تخم مرغ و دان قبل از ورود به مزرعه و یا بارگیری در مبدأ مورد شستشو و ضد عفونی قرارگیرد.‌

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :