آخرین عناوین

شنبه 9 آذر 1398-15:51 کد خبر:69687

قاتل نامریی جان 4 نفر را در مازندران گرفت

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت : 4 نفر از هموطنان ما در یک روز سرد پاییزی در اثر گاز منواکسید کربن جان خود را از دست دادند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی اظهار کرد: سه نفر در چالوس و یک نفر در آمل در اثر گاز منواکسید کربن جان باختند.

وی با بیان اینکه گاز گرفتگی با علائمی مثل خواب آلودگی، ضعف، گرفتگی بدن، سردرد، تهوع و درد قفسه سینه همراه است با آغاز فصل سرما و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی نسبت به افزایش مسمومیت با گاز منواکسید کربن هشدار داد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیان کرد: باتوجه به این که گاز منواکسیدکربن، بی‌رنگ و بو بوده و تنفس آن سبب مسمومیت و مرگ افراد می‌شود، مردم باید در نصب و استفاده از وسایل گرمایشی به‌ویژه در فصل سرما دقت لازم را داشته باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: قرار دادن انتهای دودکش در ظرف آب، اشکال در نوع اتصالات لوله‌های دودکش، نصب نشدن اصولی، بکارگیری دودکش نامناسب، مسدود بودن مسیر دودکش، رعایت نشدن قطر مناسب لوله‌های دودکش، مجهز نبودن انتهای دودکش پشت بام به کلاهکH و... از جمله عواملی هستند که می‌توانند سبب بازگشت گاز منواکسید کربن به داخل منزل و یا محیط سربسته شوند.

عباسی گفت: در سال گذشته 41 نفر (32مرد و بقیه زن)در استان مازندران در اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن جان خود را از دست دادند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :