آخرین عناوین

چهارشنبه 6 آذر 1398-18:30 کد خبر:69659

شهردار آمل بیان کرد:

مازندران زباله دان تعطیلات طولانی مدت / ظرفیت شهرداری محدود است دولت کمک کند

شهردار آمل گفت: قطعا مازندران به دریا و جنگلش زنده است و تمام کشور به همین دلیل به سمت این استان می آیند، اما مایه تاسف است که مازندران تبدیل شده به زباله دان تعطیلات طولانی مدت استان های دیگر.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از عبارت، حمید هاشمی شهردار جوان آمل با اشاره به فعالیت های شهرداری آمل، یکی از مهمترین دغدغه های این سازمان را روشنایی شهر اعلام کرد و گفت: در اکثر نقاط دنیا شب هم مانند روز زیبایی دارد و در شب هم روشنایی زیادی در شهر ها وجود دارد، این مسئله تاثیر بسزایی در حوزه هایی مانند امنیت و اقتصاد دارد، در جایی که روشنایی بیشتر باشد نا امنی کاهش می یابد و شهروندان تا ساعات بیشتری از شب را می توانند در خیابان ها باشند همینطور بسیاری از کسب و کارها می توانند تا ساعات بیشتری از شبانه روز به شهروندان خدمات ارائه دهند که همین مسئله موجب رونق بازار خواهد شد.

وی دومین مسئله ی مهم شهرداری را رسیدگی به رودخانه هراز اعلام کرد و افزود: این رودخانه در شهر آمل و در ورودی استان مازندران از مسیر جاده ی هراز قرار دارد، ظرفیت های این رود برای تبدیل شدن به یک نقطه ی گردشگری قابل اتکا در استان بسیار بالا است.

هاشمی ادامه داد: این مسئله نیاز به یک همت جمعی دارد زیرا با تکمیل کار و گردشگرپذیر شدن این رودخانه، می توان آن را یکی از نماد های گردشگری مازندران دانست که در بدو ورود مسافران از محور هراز آنان را با استان زیبای مازندران آشنا می کند، امیدوارم بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم تا در کنار گردشگری با ایجاد اشتغال به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم بر وضعیت اقتصادی مردم شهر تاثیر مثبتی بگذاریم.

شهردار همچنین در خصوص برنامه هایش برای استفاده از بانوان در سیستم مدیریت شهری آمل گفت: آمل پتانسیل بالایی در زمینه ی استفاده از بانوان تحصیلکرده دارد که در این سال ها کمتر به آن توجه شده، اما باید بدانیم که بانوان می توانند پا به پای آقایان و یا حتی گاها سریعتر و توانمندتر از مردان در بسیاری از امور مشارکت و تاثیرگذاری داشته باشند.

وی افزود: ما نیز برنامه هایی برای ظرفیت سنجی و استفاده از بانوان در بدنه ی شهرداری داریم که انشاالله خبرهای خوبی از این کارها در آینده مخابره می شود.

حمید هاشمی در ارتباط با مشکلات پسماند گفت: بسیاری از سازمان ها و نهاد ها درگیر مشکل زباله ی استان هستند و می شود گفت که مازندران جور تفریح و آرامش بسیاری از استان های دیگر را می کشد، به همین علت تاکید می کنم کل کشور و به خصوص نهاد های دولتی و وزارتخانه ای موظف هستند که مازندران را در این حوزه دریابند.

شهردار آمل در ادامه گفت: قطعا مازندران و مازندرانی به دریا و جنگلش زنده است و تمام کشور به همین دلیل به سمت این استان می آیند، اما متاسفانه بعد از هر تعطیلات پیاپی و سفرها به مازندران، وضعیت استان را بسیار بد رنگ و نامطلوب می بینیم، مایه تاسف است که مازندران تبدیل شده به زباله دان تعطیلات طولانی مدت استان های دیگر.

وی نقش اعتبارات ملی در برطرف کردن این معضل را بسیار پررنگ دانست و گفت: ظرفیت شهرداری های استان برای مقابله با این مسئله بسیار محدود است، اما خوشبختانه با پیگیری های استاندار و نمایندگان اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است، اما این مقدار کافی نیست و باید تدبیری اندیشیده شود تا این معضل برای همیشه از مازندران رخت بر بندد.

هاشمی افزود: سطح آب های زیرزمینی در مازندران بسیار بالا است و بسیاری از منابع آبی مصرفی ما همین آب ها است، همینطور دریای خزر با تمام زیبایی هایش یک دریاچه ی بسته است که شرایط زیست محیطی خاص خودش را دارد، به همین علت اهمیت موضوع مدیریت پسماند در مازندران بسیار زیاد است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :