آخرین عناوین

چهارشنبه 22 آبان 1398-9:46 کد خبر:69625

انتقاد رئیس شورای شهر آمل از وضعیت زباله:

وضعیت بحرانی زباله در آمل/ شهرداری ۱۴۰۰ نیرو دارد

رئیس شورای اسلامی شهر آمل با بیان اینکه بی تدبیری مسئولان در گذشته منجر به بحرانی شدن وضعیت زباله در آمل شد، افزود: منطقه پاساکش به عنوان محل جدید دفن زباله انتخاب شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، خسرو ابراهیم زاده شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: زباله منطقه عمارت آمل عمری بیش از ۳۸ ساله دارد که بی تدبیری مسئولان در گذشته و عدم چاره اندیشی موجب حجم انبوه زباله در این منطقه شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر آمل با بیان اینکه در چند سال اخیر تمامی مسئولان شهرستان با همدلی و وفاق به دنبال تعیین و تکلیف بوده اند که نتیجه این امر تعیین زمین جایگزین و جابجایی زباله به مکان جدید با دفن بهداشتی زباله حاصل شد، افزود: روزانه ۳۰۰ تن زباله در منطقه عمارت دفن می‌شود و براساس تصمیمات اعضای شورای شهر از ابتدای مهر ماه سال جاری از دفن زباله شهرهای همجوار در این منطقه جلوگیری شد.

ابراهیم‌زاده با اشاره به اینکه از سال ۹۳ عزم جدی اعضای شورای شهر و مسئولان برای جابجایی محل دفن زباله اتفاق افتاد، ادامه داد: منطقه مکان در حوزه جغرافیایی شهرستان نور در محور هراز انتخاب و با پیگیری‌های متوالی و بازدید همه مسئولان مرتبط این منطقه تایید شد اما به دلیل اینکه در حوزه جغرافیایی شهرستان نور بوده مسئولان سیاسی این شهرستان مخالفت کردند که این مهم کار را از آن سال به تعویق انداخت.

وی افزود: طبق نظر مسئولان شهرستان نور دلیل جلوگیری از دفن بهداشتی زباله در منان، مرگ ماهیان خال قرمز مطرح شد.

ابراهیم زاده با اشاره به اینکه از سال ۹۶ پیگیری‌ها برای جذب سرمایه گذار برای ساخت زباله سوز اقدام شد که در فراخوان‌ها ۱۳ شرکت اعلام آمادگی کردند، افزود: با توجه به وضعیت بحرانی زباله این شهرستان فراخوان بین المللی منتشر شد و در ارزیابی مالی و فنی ۵ شرکت به مرحله نهایی رفتند و پیمانکار تا آذرماه سال جاری معرفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با مصوبه شورای تامین استانداری مازندران منطقه پاساکش در محور هراز به عنوان محل دفن جدید زباله انتخاب شد، افزود: جابجایی زباله از محل دفن عمارت به پاساکش در حوزه اختیارات شهرداری نیست و وزارت نیرو باید این انتقال را انجام دهد.

ابراهیم‌زاده تاکید کرد؛ ساخت کارخانه زباله سوز با توجه به نیاز حجم اعتبارات زیاد از دست شهرداری و حتی شهرستان خارج است و با توجه به پیگیری نماینده مردم آمل در مجلس مقرر شد ۸۰ درصد هزینه ساخت با اعتبارات ملی تامین و ۲۰ درصد مشارکت سرمایه گزار آغاز شود.

وی با بیان اینکه هزینه تملک منطقه پاساکش از محل اوراق تامین می‌شود و شهرداری هیچ هزینه‌ای بابت این مهم نمی‌دهد، افزود: روز گذشته در وزارت کشور ۲ شرکت برای احداث مجموعه فناوری جدید بی هوایی خشک برای زباله اعلام آمادگی کردند که که تا اواسط آذر ماه معرفی خواهند شد.

بستر رودخانه هراز به شهرداری واگذار شد

ابراهیم زاده با اشاره به اینکه بستر رودخانه هراز در محدوده شهر آمل با موافقت آب منطقه‌ای به شهرداری آمل واگذار شد، افزود: از ۲ هفته آینده لایروبی رودخانه هراز و کارهای اولیه توسط شهرداری انجام می‌شود و پس از آن فراخوان جذب سرمایه گزار اعلام خواهد شد و در حاشیه این رودخانه برای جذب گردشگر و طرح های خوبی  انجام خواهد شد.

شهرداری آمل  ۱۴۱۵ نیروی کار دارد

وی با بیان اینکه تامین معیشت و تامین حقوق پرسنل خدوم شهرداری از موضوعات مهم و اولویت دار ما است،افزود؛ در پرداخت حقوق به پرسنل یک ماه تاخیر داریم که از پرسنل مجموعه شهرداری بابت این تاخیر عذر خواهی می‌کنیم.

ابراهیم زاده با اشاره به اینکه با توجه به مشکلات اقتصادی با کاهش ۶۵ درصدی صدور پروانه در شهر مواجه هستیم، افزود: این شهرداری هزار و ۴۱۵ نیروی کار دارد.

وی با بیان اینکه برای برون رفت از این وضعیت و تامین منابع شورای شهر تصمیم به ممیزی شهر آمل گرفت، ادامه داد: ابتدا برای ممیزی این شهر از بانک‌ها، ادارات شروع و در ادامه مجتمع های اداری و تجاری شروع می‌شود و در انتها از مردم ممیزی دریافت خواهد شد.

ابراهیم‌زاده با اشاره به وضعیت انتخاب شهردار جدید اظهار کرد: کارهای اداری و استعلامات برای صدور حکم شهردار جدید انجام شد و منتظر تایید حکم از سوی وزارت کشور هستیم.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :