آخرین عناوین

دوشنبه 10 دی 1397-14:44 کد خبر:64874

سرپرست سازمان حمل و نقل بار ومسافر شهرداری ساری مطرح کرد:

اجرای مرحله دوم طرح سامانه سپند سرویس های مدارس

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساری گفت: طبق دستورالعمل اخیر اتحادیه تاکسیرانی های کشور، ساری در زمره 25 شهر دارای قابلیت اجرای مرحله دوم طرح ((سامانه سپند ))قرار گرفت.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری ، حمیدرضا فضل الله نژاد سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری مرکز استان ، ویرایش آیین نامه مدیریت سرویس مدارس و صدور دستورالعمل آن از سوی وزارت خانه های کشور و آموزش و پرورش در سال ۹۷ را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: مدیریت تشکیل و ساماندهی سرویس مدارس به شهرداری ها سپرده شده است و در این راستا سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساری به عنوان نماینده مدیریت شهری ، مجری این پروژه خواهد بود.

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساری و دبیر کارگروه ماده ۱۸ با موضوع مدیریت سرویس مدارس افزود:از ابتدای سال ۱۳۹۷ کارگروه سرویس مدارس با تشکیل جلسات منظم و با حضور نمایندگانی از آموزش و پرورش و سایر ادارات مربوطه نسبت به برنامه ریزی این سرویس ها اقدام کرده است.

وی ادامه داد: با پیگیری انجام شده از سوی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری و نیز اقدامات عملی اتحادیه تاکسیرانی های کشور برای نخستین بار در کشور مدیریت الکترونیکی سرویس مدارس "سامانه سپند" شامل ثبت نام و نظارت برعملکرد رانندگان ایجاد گردیده که توسط سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساری در حال اجراست.

فضل الله نژاد با اشاره به دستورالعمل اخیر اتحادیه تاکسیرانی های کشور ، ساری را در زمره 25 شهر دارای قابلیت اجرای مرحله دوم طرح استفاده و نصب نرم افزار موبایلی سرویس مدارس عنوان کرد و گفت:در راستای کاهش نگرانی ها و رصد و کنترل والدین بر نحوه تردد سرویس های مدارس این نرم افزار تهیه و در اختیار خانواده ها قرار خواهد گرفت.

این مسئول تاکید کرد: بدون تایید سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساری و ثبت نرم افزاری، مدیران مدارس اجازه نخواهند داشت تا با افراد حقیقی و غیر مجاز برای حمل و نقل دانش‌ آموزان قرارداد منعقد کنند.

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ضمن اشاره به نحوه رسیدگی به تخلفات مرتبط در این زمینه افزود: این امر نیز بر عهده تیم میدانی کارگروه و در ادامه کمیسیون انضباطی سازمان حمل و نقل بار و مسافر خواهد بود و در این راستا فلوچارت های مرتبط برای نظارت جدی بر عملکرد خودروها و شرکت ها تدوین شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه هر مدرسه و واحد آموزشی چنانچه رضایتی از نحوه خدمات رسانی شرکت یا راننده سرویس نداشته باشد، در هر مرحله می‌تواند قرارداد را فسخ کند ادامه داد: در همین راستا کنترل مداوم سرویس های مدارس فاقد مجوز توسط تیم های بازرسی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری و پلیس راهور روزانه انجام شده  تا فرآیند اخذ مجوزهای لازم توسط راننده اجرا شود.

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساری در پایان خاطر نشان کرد: با تعامل و همکاری این سازمان با اعضای کارگروه و به ویژه آموزش و پرورش، پلیس راهور و انجمن اولیا دانش اموزی کیفیت خدمات رسانی سرویس های مدارس و ایجاد فرآیندهای الکترونیکی در این زمینه ارتقاء خواهد یافت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :