آخرین عناوین

يکشنبه 6 اسفند 1396-23:20 کد خبر:50535

مديرعامل سازمان تاكسيراني شهرداري ساري خبر داد:

ساماندهي ايستگاههاي تاكسي / ارائه تسهيلات رفاهي براي رانندگان

مديرعامل سازمان تاكسيراني شهرداري ساري گفت: با همكاري پليس راهور و سازمان حمل و نقل، اقدامات موثري در زمينه ساماندهي ايستگاه هاي تاكسي در نقاط مختلف شهر انجام شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري ساري ، حميدرضا فضل الله نژاد مديرعامل سازمان تاكسيراني شهرداري مركز استان به عملكرد اين سازمان در سال جاري اشاره نموده و اظهار داشت: در زمينه سرويس هاي مدارس با برگزاري جلسات مختلف با آموزش و پرورش و پليس راهور، سرويس هاي مدارس ساماندهي و مدارك مورد نياز براي شناسايي آنان اخذ گرديده و در اين زمينه  برچسب ويژه سرويس مدارس براي 810 خودرو  صادر گرديد.

فضل الله نژاد تجهيز ايستگاه هاي تاكسي سطح شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: بازنگري و بهسازي ايستگاه هاي تاكسي سطح شهر عملياتي شده  و با توجه به تاكيد شهردار محترم مبني بر ارائه خدمات به شهروندان مناطق الحاقي به شهر، ايستگاه هاي تاكسي در نقاط مختلف براي اين مناطق نيز جانمايي گرديده است.

مديرعامل سازمان تاكسيراني شهرداري ساري ، چاپ كارت شناسايي با هدف ايجاد تعهد بيشتر نسبت به مسافر و ارتقاء حس مسئوليت پذيري رانندگان تاكسي را از اقدامات اين سازمان در سالجاري دانست و ادامه داد: كليه رانندگان براي سهولت در عبور و مرور شهروندان  در مناسبت هاي مختلف مذهبي و برنامه هاي فرهنگي و نيز ايام تعطيل مانند مراسم عبادي نماز جمعه ، نماز عيد سعيد فطر و جشنواره هاي مختلف در همه نقاط شهر خدمات ارائه خواهند داد.

اين مسئول ، آموزش رانندگان تاكسي را از ديگر اقدامات سازمان تاكسيراني شهرداري ساري برشمرد و اظهار داشت: كلاس هاي آموزشي با محوريت اخلاق مداري و شهروند مداري ، آموزش اطفاء حريق و نيز دوره آموزشي توسعه گردشگري با هدف شناسايي و شناساندن نقاط گردشگري مركز استان به رانندگان، پنجشنبه هر هفته با همكاري پليس راهور و سازمان آتش نشاني برگزار مي شود و در اين راستا گواهينامه شركت در كلاس نيز براي رانندگان صادر خواهد شد.

مديرعامل سازمان تاكسيراني شهرداري ساري نصب دستگاه اطفا حريق در تاكسي هاي سطح شهر را الزامي عنوان كرد و ادامه داد: از سال 93 اين اقدام اجرايي گرديده و اموزش هاي لازم در اين زمينه ، مستمر به رانندگان ارائه مي گردد.

فضل الله نژاد با اشاره به تاكيد شهردار ساري در زمينه فرهنگ سازي استفاده شهروندان از ساري كارت افزود: ساري به عنوان اولين شهر در كشور بوده كه تاكسي هاي خود را به دستگاه كارت خوان مجهز نموده است.

وي استقبال شهروندان از ساري كارت را مورد توجه قرار داد و تصريح كرد: در ماه گذشته حدود 130 ميليون تومان تراكنش دستگاههاي كارت خوان تاكسي هاي سطح شهر بوده كه اين رقم نسبت به ماههاي قبل رشد چشمگيري داشته است.

مديرعامل سازمان تاكسيراني شهرداري ساري ضمن اشاره به شماره پيامك 300022324225 اين سازمان  گفت: شهروندان مي توانند از طريق سامانه پيامكي  ضمن ارتباط با سازمان ، نظرات خود را در حوزه حمل و نقل درون شهري ارائه نمايند.

وي افزايش  كرايه هاي تاكسي را مرتبط با نرخ حامل هاي انرژي عنوان كرد و اظهار داشت: در سال آينده بر اساس اعلام نرخ حامل هاي انرژي توسط دولت و ابلاغ ان به  سازمان تاكسيراني توسط وزارت كشور، اين سازمان افزايش كرايه هاي تاكسي را بررسي و سپس پیشنهاد خود در اين زمينه را براي تصويب به شوراي اسلامي شهر،ارائه خواهد نمود.

فضل الله نژاد فرهنگ سازي و اموزش هاي شهروندي در زمينه استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومي را از مولفه هاي تاثير گذار  براي روان سازي ترافيك دانست و افزود: با توجه به رويكرد شهروند مداري مديريت شهري،  با ايجاد و تجهيز ايستگاههاي جديد در سطوح مختلف شهر ، زيرساخت هاي لازم براي رفاه حال شهروندان در زمينه استفاده از حمل و نقل عمومي فراهم گرديده و با فرهنگ سازي لازم در اين زمينه ، استفاده همشهريان از وسايل نقليه عمومي مانند تاكسي و ون ،  گره هاي ترافيكي را نيز كاهش خواهد داد.

وي تعداد 3000 تاكسي در سطح شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: سازمان تاكسيراني شهرداري ساري براي رفاه حال رانندگان تاكسي ، ارائه تسهيلات رفاهي مانند اسكان در مشهد مقدس ، انجام خدمات بهداشتي و نيز خريد لوازم يدكي مانند لاستيك  براي تاكسي ها با كمترين هزينه را اجرايي نموده است.

مديرعامل سازمان تاكسيراني شهرداري ساري به رويكرد گردشگري تيم مديريت شهري اشاره نموده و خاطر نشان كرد: تخصيص خودروهاي مخصوص گردشگري با رانندگان مسلط به زبان خارجي و با هدف شناساندن نقاط گردشگري مركز استان به گردشگران از برنامه هاي آينده اين سازمان مي باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :