آخرین عناوین

دوشنبه 11 دی 1396-9:43 کد خبر:49601

به بهانه دستور رییس جمهور به مسئولین برای ترمیم رابطه با رسانه ها و دولت:

مروری بر وضعیت اسفناک سایت استانداری مازندران/تصاویر

آقای استاندار جدی ترین دلیل گلایه های عمومی، همین مدیران بی مسئولیتی هستند که برای حفظ صندلی خود همه ارزش ها را قربانی می کنند و تشنگان قدرتند نه شیفتگان خدمت!


به گزارش خزرخبر و به نقل از عبارت، رییس جمهور در نشست اخیر هیات دولت از اعضای هیات دولت خواسته اند که با مردم صحبت کنند و اجازه دهند مردم هم حرفشان را بزنند،در واقع ایشان خواستار افزایش کیفیت و نفوذ روابط عمومی دولت در بین اقشار مختلف مردم شده اند!

باید خدمت آقای رییس جمهور گفت که این حرفی است که همراهان و رسانه های موافق شما 5 سال است می زنند اما به عنوان مثال در همین مازندران 5 سال است روابط عمومی استانداری مازندران در اختیار کسی است که حتی بخش هایی از سایت استانداری را هم به روز نمی کند چه برسد ارتباطش با رسانه ها و مردم را!

تقریبا همه رسانه های مازندران با حضور و وجود وی در این مسئولیت خطیر مهم مشکل دارند و بارها از طرق مختلف آن را به زبان آورده اند.

وقتی مدیران ارشد شما کسانی را به عنوان روابط عمومی می گمارند که عاشق ثبت تصویرشان در دوربین ها و شانه به شانه استاندار راه رفتن هستند و خدمت به مردم را با نمایش در برابر دوربین اشتباه گرفته و  کوچکترین اهمیتی به اطلاع رسانی برای دولت نمی دهند چطور انتظار دارید مردم قبل ازباخبر شدن از گرانی مرغ در بازار آن را از طریق روابط عمومی دولت بشنوند و بدانند مثلا دلیل این گرانی به قول شما آنفولانزای مرغی است.

وقتی که مسئولان دولت شما علی رغم بخشنامه صریح معاون اول دولتتان از رسانه ها شکایت می کنند و دست به تحقیر و تهدید و تطمیع آنها می زنند چه انتظاری دارید؟

آقای رییس جمهور 5 سال است زبانمان مو درآورد آنقدر گفتیم روابط عمومی دولت در کشور، به خصوص در مازندران بسیار ضعیف است و اساسا ضد دولت عمل می کند اما گوش هیچ کس بدهکار نبود.

مدت هاست فریاد می زنیم که عملکرد رسانه ای و روابط عمومی استانداری دشمن اصلی دولت در استان است اما ربیع فلاح استاندار دولت اول شما (که به عقیده کارشناسان یکی از بدترین مدیران تاریخ استانداری بود) 4 سال مظفری را در جایگاهی قرار داد که حتی یک نشست خبری هم با رسانه ها برگزار نکرد چه توقعی از رسانه ها و مردم دارید؟

متاسفانه امید می رفت با آمدن آقای اسلامی استاندار جدید و غیربومی که تن به معاملات و لابی بازی ها نمی دهد این مسئولیت خطیر به اهلش سپرده شود اما هنوز هم در اختیار مردی است که از دست راست نیاز آذری رییس اصولگرای دانشگاه آزاد به دست راست دولتی بدل شد که بیش از همه وجودش را مدیون رای همان مردمی بود که از حضور امثال مظفری در دولت احمدی نژاد گلایه داشتند.

آقای رییس جمهور و آقای اسلامی؛ استاندار مازندران بدانید تا خودتان دست به کار نشوید و صدای باکیفیت، صریح ، صادقانه و درستی را مسئول سخنگویی و روابط عمومی نکنید نه تنها گلایه های مردمی ادامه خواهد داشت بلکه روز به روز عرصه بر شما و همراهانتان تنگ تر خواهد شد.

در واقع جدی ترین دلیل گلایه های عمومی همین مدیران بی مسئولیتی هستند که برای حفظ صندلی خود همه ارزش ها را قربانی می کنند و تشنگان قدرتند نه شیفتگان خدمت!

هنوز هم برای ما سوال است که چطور بعد از نشست مشترک استاندار با رسانه ها که شاه بیتش انتقادهای صریح و بی پرده از مدیر روابط عمومی استانداری بود، هنوز او بر این مسند قرار دارد.

مدیری که  برای دیدنش باید چشم به پژوهای مشکی شیشه دودی در خیابان دوخت زیرا این آقا هیچ وقت در اتاقش نیست و اگر هم باشد پذیرای کسی نیست.

بی شک اگر یک نظر سنجی عادلانه و درست انجام شود بعید است میزان رضایت از مظفری حتی به 10درصد هم برسد و شک نکنید در یک فضای عادلانه همکارانش در روابط عمومی هم خواستار تغییر فوری او خواهند شد،شما چطور انتظار دارید با کاشتن و سپردن مسئولیت به چنین افرادی به محبوبیت دست پیدا کنید و راه را برای اعتراضات مردمی ببندید.

با حضور امثال مظفری که همه چیز را برای خود می خواهد و هرگونه دریچه ای را رو به  همراهی با دولت بسته اند، نباید  انتظار بهبود اوضاع را داشته باشید.

اگر تغییری اساسی در تمامی نهادهای اطلاع رسانی دولت از رسانه های رسمی نظیر ایران و ایرنا و مشاور رسانه ای رییس جمهور گرفته تا مدیران روابط عمومی استانداری ها صورت نگیرد و فرصتی به رسانه های آگاه و با کیفیت برای حضور در تصمیم سازی های اطلاع رسانی ملی و استانی داده نشود بی شک روز به روز به جای رویش هواداران با ریزش آنها مواجه خواهید شد.

پس بهتر است به جای گشتن به دنبال دلیل  کمپین پشیمانی از رای به روحانی و اعتراضات به گرانی و فقر و بیکاری در خارج از کشور و خارج از دولت ریشه این گلایه ها را در دل خود دولت بجوئید.

هرچند نباید تخریب های سازمان یافته مخاطلفان دولت را هم دست کم گرفت،در واقع ما فراموش نکرده ایم اگر رویه آقای احمدی نژاد ادامه پیدا می کرد کشور هم اکنون در چه وضعیت بود!

درپایان با توجه به اینکه مهندس اسلامی را شخصیتی قاطع دیدم که با عنایت به ایرادهای موجود و کاستی و آگاهی از آنها هرچه سریعتر برای رفعشان قدم برمی دارد می خواهم توجهشان را به تنها گوشه ای از جغرافیای پهناور بی کفایتی مدیر روابط عمومی اش جلب کنم. مسئله ای که اگر ادامه پیدا کند به همان شکافی خواهد انجامید که میان ربیع فلاح و رسانه های مازندران ایجاد شد.

برای اینکه توجه استاندار مازندران را به وضعیت سایت استانداری جلب کنیم تنها چند نمونه از ده ها ایراد و بلاتکلیفی های این سایت را در ادامه نشان خواهیم داد،حال ببینید کسی که توانایی اداره درست و منطقی یک سایت را ندارد چگونه می خواهد سومین استان رسانه ای کشور را در مسیری همراه با دولت قرار دهد!؟

 

در تمامی دولت ها تا قبل از مدیریت مظفری در روابط عمومی روش دعوت از رسانه ها برای شرکت در جلسات استانداری و انعکاس اخبار آن به مردم از طریق تماس تلفنی، ایمیل یا پیامک صورت می گرفت،مظفری کلا تمامی این راه ها را حذف کرد و گفت باید از طریق بخش جلسات سایت از این موارد مطلع شوید،حالا همینطور که ملاحظه می کنید آخرین دعوتنامه و خبر جلسات در سایت استانداری به ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ باز می گردد.

گفتنی است از زمان روی کار آمدن اسلامی تنها یکبار آنهم از طریق پیامک، رسانه ها از برگزاری یک جلسه در استانداری ( نشست مدیران مسئول با استاندار) مطلع شدند که آن اتفاق اولین و آخرین مورد بود،حالا شما بگوئید آقای اسلامی وقتی رسانه ها از زمان و مکان برگزاری جلسات مسئولان ستادی استانداری خبر ندارند چطور به مردم بگویند مسئولانشان در حال خدمت و کار هستند؟

 

یکی از مهمترین راه های سخن گفتن مسئولین با مردم نوشتن مقاله و یادداشت در رسانه هاست،قاعدتا اولین رسانه ای که باید این مقالات را منتشر کند سایت استانداری است اما همانگونه که بازهم مشاهده می کنید آخرین مقاله منتشر شده در این سایت به ۱ سال قبل بر می گردد،آقای مظفری حتی به خودش زحمت نداده مانیفست اقتصادی اسلامی استاندار جدید مازندران را که همه رسانه ها آن را منتشر کردند در بخش مقالات سایت بارگذاری کند!

 

برای آقای مظفری هنوز استاندار ربیع فلاح است،با گذشت بیش از دوهفته از تغییر مدیران کل دفتر شهری و روستایی استانداری هنوز فرهادعسگری و جان الله عبدی حائز این سمت هستند و به نظر می رسد مسئول روابط عمومی انتصاب های اخیر استاندار را به رسمیت نمی شناسد وگرنه چه دلیلی می توان برای این سهل انگاری بزرگ که راهنمایی غلطی به مراجعین سایت می دهد پیدا کرد؟! اگر از ما پرسید می گوئیم برای آقای مظفری فقط یک چیز مهم است ثبت شدن در عکس ها کنار استاندار، به روز رسانی پیشانی اطلاع رسانی دولت نه تنها برای ایشان اهمیت ندارد بلکه به نظر می رسد حتی از موضوعیت هم خارج شده است.

 

اگر یک غیر مازندرانی بخواهد از جمعیت و دیگر وقایع حیاتی یک استان مثل مازندران آگاهی پیدا کند یا یک گردشگر بخواهد نقشه راه مناسبی پیش رو داشته باشد معتبر ترین منبع کجاست؟ البته که: سایت استانداری مازندران، اما در سایت استانداری هنوز تمامی اطلاعات استانی و شهرستانی قدیمی است و می بینید که آخرین به روز رسانی این بخش به بیش از ۳ سال قبل بر می گردد!! برای این که عمق فاجعه بیشتر روشن شود دو تصویر بعدی را ملاحظه کنید

 

آخرین به روزرسانی معرفی عمومی استان مازندران به ۱۰ سال قبل برمی گردد!!! همینطور اگر کسی بخواهد بداند وضعیت صنعت و گردشگری مازندران چطور است یا اگر سرمایه گذاری بخواهد از ظرفیت های بندرامیرآباد برای سرمایه گذاری آگاه شود به ۱۰سال قبل در تاریخ پرت می شود،به نظر می رسد برای آقای مظفری هنوز هم احمدی نژاد رییس جمهور است.

 

ملاحضه می کنید که حتی آخرین سرشماری بزرگ نفوس و مسکن کشور نیز که سال گذشته با همکاری وسیع خود استانداری برگزار شد هم توجه رییس روابط عمومی را جلب نکرده،از نظر ایشان جمعیت استان از سال ۱۳۹۰ تا به حال بیشتر نشده است. این اطلاعات غلط مایه تاسف و نگرانی همه مازندارنی هایی است که برای کسب بودجه منطقی و عادلانه بر آمارهای حیاتی شان تاکید دارند.

 

اینهم پیام آشنایی است که با انتخاب بسیاری از بخش های سایت با آن مواجه می شوید!

 

فرقی نمی کند شما گزینه های فوقانی سایت را انتخاب کنید یا بخش های سمت راست را،همه راه ها به بیراهه می رود.  مثلا اگر روی گزینه شورای اقامه نماز که اتفاقا چندی قبل جلسه ویژه ای با سخنرانی استاندار در همین رابطه برگزار شد کلیک کنید آخرین اطلاعات به ۳ سال پیش بر می گردد، انگاره سال است کلا شورای اقامه نماز تعطیل است یا شاید آقای مظفری این بخش را آنقدر مهم ندیده که به روزش کند یا از دستگاه متولی اش بخواهد اطلاعات لازم را به استانداری بفرستد.

 

اینهم اسم پرطمطراق «شورای راهبردی استان» که آخرین اطلاعاتش به دوسال پیش بر می گردد، یا این شورا ۲ سال است که تعطیل شده یا اصلا اتفاق خاصی در این حوزه نیافتاده است.

 

اینهم نتیجه ورورد به بخش پایگاه مقاومت بیسج. تمامی زیرمجموعه های این بخش خالی است و تنها خبر موجود به چندسال قبل باز می گردد.

جناب آقای اسلامی استاندار محترم مازندران این تصاویر را می شد ده ها برابر کرد اما این مشتی نمونه خروار تا جنابعالی آگاه شوید وضعیت در روابط عمومی به چه صورت است،ادامه کار احمد مظفری یعنی ادامه خسران و فاصله گرفتن رسانه ها از نمایندگی عالی دولت،اگرچه به نظر می رسد حکمتی در نگه داشتن مظفری نهفته باشد اما با عنایت به اوضاع روز کشور و استان انتظار می رود برای ترمیم رابطه دولت ، رسانه ها و مردم سیم اتصال را ترمیم کنید و هوایی تازه بر روابط عمومی بدمید. انشالله.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :