آخرین عناوین

چهارشنبه 29 آذر 1396-12:12 کد خبر:48403

مدیرعامل آبفای شهری مازندران خبر داد:

اصلاح 55 کیلومتر از شبکه‌های آب فرسوده مازندران

مدیرعامل آبفای شهری مازندران،گفت: تا پایان امسال اصلاح ۵۵ کیلومتر شبکه آبرسانی در دستور کار شرکت قرار دارد که تاکنون ۴۰ کیلومتر آن اجرایی شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای شهری مازندران، ذبیخ الله ذاکری با اشاره به وجود هفت هزار و 200 کیلومتر شبکه آبرسانی در این استان، اظهار داشت: 1715 کیلومتر از این شبکه فرسوده و دارای عمر بالای 25 سال است.

وی افزود: بخشی از هدر رفت آب، مربوط به فرسودگی شبکه آبرسانی است که باید اصلاح شود.

ذاکری با بیان اینکه هدر رفت آب به دو صورت  فیزیکی و ظاهری است که بخشی از آن توسط  مشترکان  اعلام می‌شود، تصریح کرد: 32 هزار مورد اتفاقات در بخش انشعابات، 9400 مورد در بخش شبکه و 300 مورد در خط انتقال در سالجاری گزارش شد.

مدیرعامل آبفای شهری مازندران با بیان اینکه به ازای هر یک متر اصلاح شبکه بیش از دو میلیون ریال هزینه صرف می‌شود، افزود: برای اصلاح تمامی شبکه‌های فرسوده آب به 380 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

ذاکری، ادامه داد: در سالجاری اعتبارات در نظر گرفته شده برای اصلاح شبکه، 115 میلیارد ریال بوده که در حال حاضر نزدیک به 10 میلیارد ریال آن اختصاص یافت.

وی بیان کرد: در مجموع 75 میلیارد ریال برای رفع و ترمیم شکستگی  و در راستای عملیات اصلاح شبکه از محل منابع داخلی 100 میلیارد ریال  در سالجاری هزینه شده است.

مدیرعامل آبفای شهری مازندران با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه، اصلاح 300 کیلومتر شبکه آبرسانی این استان در دستور کار قرار دارد، افزود: در دولت تدبیر و امید 165 کیلومتر اصلاح شبکه در مازندران انجام شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :