آخرین عناوین

دوشنبه 20 آذر 1396-17:15 کد خبر:48248

ترافیک، گره کور در قائم‌شهر:

احداث بلوارهای غیر مهندسی بلای جان مردم قائم‌شهر

احداث بلوارهای غیر مهندسی و ساخت ‌وسازهای غیراصولی، بلای جان مردم قائم‌شهر شده و تا حدی مشکل‌ساز شده که مورد اعتراض مسئولان شهری قرار گرفت.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، این روزها ترافیک به یکی از معضلات شهری در بسیاری از مناطق کشور تبدیل شده و ساعت‌های وقت با ارزش ما در پشت ده‌ها خودرو به بطالت می‌گذرد.

از هر راننده‌ای بپرسید بزرگ‌ترین مشکل حال حاضر شما در خیابان‌های شهر چیست به طور قطع و یقین از ترافیک و صف‌های طولانی خودروها در خیابان‌ها می‌نالد و این امر دیگر مختص پایتخت‌نشینان نیست و همانند یک بیماری واگیردار و مهلک به بیشتر نقاط کشور سرایت کرده است.

تعدد خودروها، رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی و وجود خودروهای تک‌سرنشین از جمله عواملی هستند که ترافیک را به یکی از دردسرهای شهری ما تبدیل کرده است و هنوز علاجی برای این بیماری یافت نشده که آن را ریشه‌کن کند.

با این حال در سال‌های اخیر مدیریت شهری سعی کرده با تعریض معابر و عقب‌نشینی در خیابان‌های پرتردد کمی از بار ترافیکی شهر کم کند ولی افزایش جمعیت همراه با افزایش ساخت و سازها به ویژه در خیابان‌های منتهی به هسته مرکزی شهر سبب شد تا این درمان‌های موقتی هم جواب ندهد.

وجود مراکز خرید، مجتمع‌های تجاری و پزشکی، کلاس‌های آموزشی و بازار در مرکز شهر، سیل جمعیت را به این منطقه می‌کشاند و همین امر بار ترافیکی شدیدی را به شهر تحمیل می‌کند.

ساخت و سازهای غیراصولی و غیرمهندسی هم می‌تواند بلای جان شهر شوند و خود یکی از عوامل مهم ایجاد ترافیک باشند.

احداث بلوار در خیابان‌هایی با عرض کم، از ظرفیت گنجایش خودرو در خیابان می‌کاهد و این ظرفیت در صورت پارک خودروها و وجود مدارس در آن خیابان کم و کم‌تر می‌شود.

ترافیک در قائم‌شهر، تا حدی مشکل‌ساز شده که رئیس شورای اسلامی قائم‌شهر در جلسه علنی شورا به مدیریت راهور در این شهرستان اعتراض کرد و خواستار رسیدگی به آن شد.

افشین حسین‌زاده ترافیک را علم و دانش عنوان کرد و گفت: نمی‌شود ترافیک را به‌شکل سنتی مدیریت کرد و باید اصولی و فنی این کار انجام شود.

رشد زیاد جمعیت قائم‌شهر در سال‌های گذشته و به همین نسبت نبود رشد اصول و ضوابط شهرنشینی این شهر سبب شد تا خودروهای زیادی به داخل خیابان‌های این شهر سرازیر شوند و کمبود پارکینگ‌های عمومی گره ترافیک قائم‌شهر را کورتر از قبل کرده است.

براساس این گزارش، هر روز بر تعداد پاساژها و مجتمع‌ تجاری در قائم‌شهر افزوده می‌شود ولی به دلیل نداشتن پارکینگ‌های مناسب، موج جدیدی از ترافیک را وارد این شهر متراکم می‌کنند و هنوز فکری اساسی برای حل این معضل اندیشیده نشده است.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :