آخرین عناوین

دوشنبه 9 مرداد 1396-9:43 کد خبر:44139

معاون فني عمراني شهرداري ساري خبر داد:

۵۰۰ پروژه عمراني بزرگ و كوچك در مراحل مختلف اجرايي در سطح شهر

معاون فني و عمراني شهرداري ساري گفت: ۵۰۰ پروژه عمراني بزرگ و كوچك در مراحل مختلف اجرايي (از مطالعه تا كار عملياتي) در سطح شهر در دستور كار قرار دارد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از دفتر معاونت فني و عمراني شهرداری ساری، هم اكنون حدود ۵۰۰ پروژه عمراني بزرگ و كوچك در مراحل مختلف اجرايي (از مطالعه تا كار عملياتي) در سطح شهر در دستور كار قرار دارد.

به گفته عباس رشيدي، معاون فني و عمراني شهرداري ساري، پروژه جمع آوري روان‌آب‌ها با هدف ساماندهي آب هاي سطحي و هدايت آن به مسيرهاي مشخص در مراحل نهايي قرار دارد،با اجراي كامل اين طرح، آب هاي سطحي بوسيله باكس هاي بتني با عمق بيش از ۷ متر دفع مي شوند، اين كانال ها پس از اتصال به ميدان فرح آباد، وارد رودخانه تجن خواهند شد.

وي در توضيح يكي ديگر از پروژه هاي عمراني در حال اجرا در ساري افزود: پروژه ديگري كه در دست اجراست، ساخت نيروگاه زباله سوز ساري است كه مي توان از آن به عنوان يك پروژه ملي نام برد.

معاون فني و عمراني شهرداري ساري با دولتي دانستن بودجه اصلي اين طرح ، خاطرنشان كرد: از مجموع اين بودجه، ۴۰درصد سهم سرمايه گذار و ۶۰درصد سهم شهرداري ساري است.

ضمناً، بهره برداري از اين مجموعه با مزايايي از قبيل كاهش هزينه حمل و نقل زباله، حفظ محيط زيست، جلب رضايت مردم منطقه چهاردانگه ساري و ... همراه خواهد بود.

وي خاطرنشان نمود: بازگشت سهم سهامدار از طريق فروش برق توليدي از زباله، اين طرح را به پروژه اي برد-برد تبديل خواهد كرد؛ چراكه برق توليدي از طريق زباله، با قيمت مناسب از سوي دولت خريداري خواهد شد،شايان ذكر است، پروژه احداث نيروگاه زباله سوز ساري تاكنون حدود ۴۰درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

معاون فني و عمراني شهرداري ساري، در خصوص احداث بوستان ولايت به عنوان يكي از پروژه هاي مهم و در دست اجراي شهرداري گفته است: اين پروژه با هدف تأمين نيازهاي فرهنگي-تفريحي و كمك به تعالي انديشه شهري و سلامت شهروندان، در مراحل تزيين نماهاي ساختماني است.

به گفته وي، بوستان ولايت با طراحي و اجراي بخش هاي گوناگون نظير موزه مردم شناسي، گنجينه آثار تاريخي، آمفي تئاتر روباز، امكانات ورزشي و مسير دوچرخه سواري، كتابخانه ديجيتال، خانه دانشوران استان، سينماي كوچك، محيط بازي كودكان، مسجد و ... در سال جاري به بهره برداري خواهد رسيد.

همچنين، تيم مديريت شهري در راستاي دستيابي به شهري پويا و افزايش نشاط شهروندي و نيز به دليل استقبال شهروندان از بوستان ملل، فاز دوم آن را با مساحتي حدود ۵/۶ كيلومترمربع آغاز نموده است.

معاون فني و عمراني شهرداري ساري با اشاره به پروژه فاز دوم بوستان ملل افزود: در ادامه اين پروژه مساحتي كه از تملك بستر در حريم رودخانه بدست مي آيد، حدود ۴۵۰ هكتار است كه اجراي آن در ۳ جبهه در دست مطالعه و بررسي قرار دارد.

ايشان، در خصوص احداث پارك بانوان ساري با هدف احترام به حقوق و جايگاه بانوان شهروند ساروي، آن را انقلابي در بخش پارك هاي ويژه بانوان عنوان كرده است.

عباس رشيدي با اعلام اين خبر، اذعان داشت: فاز اول و ساخت محوطه هاي پارك بانوان ساري به اتمام رسيده و به زودي قابل بهره برداري خواهد بود.

وي افزود: اين پارك شامل سالن هايي با فضاي كاملاً پوشيده است كه بيش از ۴۵ كاربري مختلف از جمله كاربري هاي تجاري و تفريحي در آن تعريف شده است،گفتني است، مساحت اين پروژه در فضاي باز و بسته حدود ۱۰ هكتار است.

در ادامه، معاون فني و عمراني شهرداري مركز استان با معرفي پارك سكوتپه به عنوان بزرگترين پروژه در بخش پارك ها خاطرنشان كرد، اين پروژه با توجه به تعريض و فنس كشي، در مراحل اوليه اجرا قرار دارد و با مساحتي حدود ۱۲۶۰ هكتار، ضمن ايجاد محيط تفريحي و ظرفيت بسيار بالاي گردشگري در ساري، باعث افزايش چشمگير سرانه فضاي سبز شهري نيز خواهد شد،گفتني است، پارك سكوتپه ساري، پس از بهره برداري، بزرگترين پارك جنگلي خاورميانه خواهد بود.

از ديگر پروژه هاي در حال اجرا در سطح شهر، ميدان ابن شهرآشوب است، اين پروژه با هدف توسعه محيطي، زيباسازي چشم انداز شهري و روانسازي ترافيك در سطح شهر، انجام شده است، ضمن آن كه قابل ذكر است اين پروژه با نگاه به هويت تاريخي-بومي شهر و با پيوست فرهنگي صورت گرفته است.

معاون فني و عمراني شهرداري ساري، با اشاره به اتمام فازهاي ۱ و ۲ اين پروژه و بهره برداري از آن و نيز تلاش مجدانه تيم مديريت شهري بر نهايي شدن فاز ۳ در آينده اي نزديك، انجام فاز ۴ اين طرح را منوط به تملك املاك توسط شهرداري ساري دانست كه اقدامات اوليه در اين خصوص انجام شده است.

در ادامه، عباس رشيدي با اعلام نهايي شدن عمليات اجرايي زيرگذرهاي شماره ۱ و ۲ پل گردن به همراه ۲ دوربرگردان، با هدف تسهيل و روانسازي ترافيك، خبر از افتتاح آن در آينده اي نزديك داده است.

گفتني است، اين نخستين باري ست كه با همكاري شركت رجا، زيرگذري با دهانه ۶ متري زير ريل آهن، طراحي و اجرا شده است.

معاون فني و عمراني شهرداري مركز استان، طرح امتداد خيابان قارن به سمت ميدان ابن شهرآشوب با هدف رونق بخشي به بازار، روان‌سازي ترافيك شهري و احياي بافت بومي-تاريخي و نيز زيرگذر هلال احمر كه كمك فراواني به ورودي شرقي شهر خواهد كرد را از مهم‌ترين پروژه هاي در دست بررسي و اجراي شهرداري ساري دانست و افزود: از سري اقدامات عمراني در دست اجرا مي توان از بهسازي و تعريض مسيرهاي ورودي شهر از شمال(فرح آباد) و جنوب شهر(بلوار كشاورز) ياد كرد كه پروژه هاي فوق در دست مطالعه بوده و با تأمين اعتبار سوي شهرداري ساري اجرايي خواهد شد.

بهينه سازي و ايجاد دوربرگردان و تعريض آن توسط سازمان عمران شهرداري و نيز اجراي پروژه هاي مختلف فضاي سبز در نقاط شهري و محله اي، توسط سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري ساري از پروژه هاي عمراني جاري مديريت شهري به شمار مي آيد.

رشيدي ادامه داد: نصب پل هاي عابر پياده، بهسازي آسفالت و نصب روشنايي و نيز پروژه اتصال پل تجن از سمت جاده گلما به كمربندي گلما ازديگر پروژه هاي در دست اجراي مديريت شهري است.

شايان ذكر است از ديگر برنامه هاي بلندمدت مديريت شهري ساري، ساخت نزديك به ۲۵ كيلومتر تونل شهري به عرض ۱۳ متر براي اتصال شرق، غرب، جنوب و شمال شهر به منظور تسهيل عبور و مرور خودروها بوسيله دستگاه TBM(دستگاه پيشرفته حفاري تونل) است.

گفتني است، پروژه هاي عمراني بسياري نيز جهت رفاه حال شهروندان و نيز بالابردن نمودار سلامت شهري در مراحل اجراست كه در گزارش هاي آتي به آن اشاره خواهد شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :