آخرین عناوین

شنبه 16 ارديبهشت 1396-14:52 کد خبر:43002

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

کاهش 5 درصدی مراجعین نزاع

مدير كل پزشكي قانوني استان از کاهش 5 درصدی مراجعین نزاع  به مراکز پزشکی قانونی استان خبر داد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، مدير كل پزشكي قانوني استان گفت:در سال گذشته (95) تعداد 21 هزار 328 نفر به دنبال وقوع نزاع به مراکز پزشکی قانونی مازندران مراجعه کردند که این درقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 5 درصد کاهش داشت.

بیشترین و کمترین شهرها

براساس این گزارش، علی عباسی افزود:بيشترين نزاع به ترتيب مربوط به شهرهاي ساري و میاندرود با عدد4 هزار 160 بابل با عدد 2هزار 747 ،آمل با عدد2 هزار 310 نفر است و كمترين موارد نزاع به ترتيب در شهرهاي فریدونکنار با عدد 316،سوادکوه با عدد 382 نفرثبت شده است.

بیشترین ماه

عباسی تصریح کرد:براساس آمار ثبت شده در مراکز پزشکی قانونی استان مرداد با 2هزار 219 مورد، شهریور با 2 هزار 177 و خرداد یا 2 هزار 62 نفر به ترتیب بیشترین و آبان با هزار 354 نفر کمترین ماه گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان با تاكيد بر اينكه نزاع و درگيري بيشترين دليل مراجعه افراد به مراكز پزشكي قانوني است تصريح كرد: بخش قابل توجهي از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگيري از طرف مراجع قضايي و انتظامي به مراكز پزشكي قانوني ارجاع مي شود كه بر اساس نوع و ميزان آسيب ديدگي با توجه به قانون مجازات اسلامي براي آنان گواهي صادر ميشود.

اين مقام اجرايي استان يكي از دلايل بالا بودن آمار نزاع را پائين بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: ميتوان با آموزش مهارت هاي زندگي به خصوص در سنين پايين ميزان تحمل افراد را در شرايط استرس بالا برد تا افراد به جاي درگيري فيزيكي ، با بحث، گفتگو و تفاهم مشكلات في ما بين را حل و فصل كنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :