آخرین عناوین

دوشنبه 23 اسفند 1395-19:23 کد خبر:41220

درگیری شدید میان هواداران نساجی و خونه به خونه!!

آشوب در دربی مازندران/ بابلی ها و قائمشهری ها به جان هم افتادند/ تصاویر

بازی دو تیم نساجی قائمشهر و خونه‌ به‌خونه بابل، به دلیل درگیری تماشاگران به حاشیه کشیده شد و ادامه نیافت.


به گزارش خزرخبر و به نقل از وارش، دربی مازندرانی ها به جنجال کشیده شد،بازی دو تیم نساجی قائمشهر و خونه‌به‌خونه بابل در هفته بیست و هشتم رقابت های لیگ آزادگان (لیگ دسته یک فوتبال) که از ساعت 15 امروز با حضور پرشور تماشاگران دو تیم در ورزشگاه شهدای هفت تیر بابل آغاز شده بود پس از تساوی یک بر یک دوتیم در پایان نیمه اول و در حالیکه بازیکنان دو تیم برای استراحت به رختکن های خود رفته بودند به دلیل درگیری تماشاگران به حاشیه کشیده شد و ادامه نیافت.

وحید مهدی‌خانی، علی جراح‌کار، میلاد احمدی، مرتضی غلامعلی‌تبار، محمدرضا زینال خیری، امیرشجاعیان، محمد نادری، محمد قاسم‌نژاد، حسن نجفی، محمدمهدی نظری و مقداد قباخلو 11 مرد حسین مسگرساروی سرمربی نساجی قائمشهر در این بازی بودند.

ترکیب بازیکنان تیم خونه‌به‌خونه را میکائیل ایمن تراج، محمد قریشی، وفا هخامنش، پژمان نوری، هادی خیری، میثم نقی‌زاده، سعید صادقی، مهدی خیری، میلاد نوری، حمید کاظمی و روح‌الله باقری تشکیل می دادند و هدایت تیم بر عهده نادر دست‌نشان باتجربه بود.

هواداران پرشور نساجی از ساعت‌ها قبل خود را به ورزشگاه رساندند و با پر کردن جایگاه و با بادکنک‌های قرمز رنگی که در دست هایشان داشتند نمایی زیبا به ورزشگاه شهدای7 تیر بابل دادند.

بازیکنان نساجی در این بازی با لباس یکدست سفید و حریف بابلی با لباس یکدست قرمز در زمین حاضر شدند.

از مهم‌ترین نکات این بازی می‌توان به غیبت محمد عباس‌زاده، گلزن نساجی اشاره کرد که با رأی ناعادلانه کمیته انضباطی از این بازی هم محروم شد.

هر دو تیم با با آگاهی از این مسئله که باخت در این دیدار تا حد زیادی امیدها را از بین خواهد برد به مصاف هم رفتند و محتاطانه توپ و میدان را کنترل می‌کردند، حساسیت بالای این بازی سبب شد تا در نیمه اول درگیری‌های فیزیکی و بدنی در میانه میدان به کرار از سوی هر دو تیم دیده شود.

نساجی مازندران که در بازی رفت نتیجه را در خانه به تیم خونه‌به‌خونه واگذار کرد بازی هجومی‌تری در پیش گرفت و توانست در دقیقه 15 توسط مرتضی‌ غلام‌علی‌تبار بازیکن بابلی خود از روی نقطه کرنر به نخستین گل خود دست یابد، ببرهای مازندران بعد از به ثمر رساندن گل نخست نبض میدان را در دست گرفتند و بر شدت حملات خود افزودند.

شاگردان نادر دست‌نشان که در بازی قبل توانستند سه امتیاز خوب در خارج از خانه به‌دست آورند بعد از دریافت گل، بی‌محابا به سمت دروازه تیم نساجی یورش بردند و پژمان نوری در دقیقه 40 توانست از روی ضربه ایستگاهی گل تساوی خونه‌به‌خونه‌ را به ثمر برساند،بازی دو تیم نساجی و خونه‌به‌خونه مازندران در نیمه نخست با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

شروع حواشی و درگیری ها

در  دقایق پایانی نیمه نخست تعدادی از تماشاگران دو تیم با سنگ‌پرانی به سمت تماشاگران تیم مقابل، سبب مصدومیت آنان شدند و بیدن ترتیب حاشیه های خارج از بازی شدت گرفت و هجوم هواداران و درگیری طرفداران خونه به خونه و نساجی باعث ایجاد وقفه در دربی حساس مازندران شد.

در پایان نیمه اول دیدار دو تیم حواشی و درگیری های زیادی میان هواداران به وجود آمد که حتی دخالت نیروی انتظامی هم نتوانسته اوضاع را آرام کند، متاسفانه درگیری ایجاد شده بین هواداران دو تیم باعث مصدومیت شدید آنها شد و شروع نیمه دوم در هاله ای از ابهام قرار گرفت.

در شرایطی که دو تیم با نتیجه 1-1 به کار ادامه می دادند، درگیری هواداران با یکدیگر و متعاقب آن دخالت نیروی انتظامی شرایط بازی را از حالت عادی خارج کرد.

نکته مهم این درگیری های تاسف بار آسیب دیدگی چند هوادار بود که با حضور به موقع اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

سرانجام با شدت گرفتن درگیری ها یگان ویژه وارد عمل شد  و این مسابقه سرانجام با تصمیم مسئولان لغو شد تا بازی دو تیم هم استانی سرنوشت تلخی داشته باشد .

خبرگزاری فارس هم در رابطه با حواشی این دیدار در گزارشی نوشت:« برخی تماشاگران بابلی‌ بعد از به ثمر رساندن گل تساوی خونه‌به‌خونه به سمت هواداران نساجی آمدند و بعد از پاره شدن فنس به دلیل ازدحام جمعیت آغازگر درگیری بودند و پلیس نیز برای آرام کردن جو اسپری فلفل و گاز اشک‌آور زد و همین امر سبب شد چندتن از هواداران تیم نساجی بیهوش شوند.

نیمه نخست بازی دو تیم نساجی و خونه‌به‌خونه مازندران با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید و گویا این نتیجه به مذاق برخی هواداران بابلی خوش نیامد و دقایقی مانده به پایان بازی در نیمه نخست، با پرتاپ سنگ و صندلی از مهمانان قائم‌شهری خود پذیرایی کردند.

برخی از تماشاگرنماها بعد از به ثمر رساندن گل تساوی خونه‌به‌خونه به سمت هواداران نساجی آمدند و بعد از پاره شدن فنس به دلیل ازدحام جمعیت آغازگر درگیری بودند و پلیس نیز برای آرام کردن جو ورزشگاه مجبور شد از اسپری فلفل و گاز اشک‌آور استفاده کند و همین امر سبب شد چندتن از هواداران تیم نساجی بیهوش شوند.

می‌توان گفت فاجعه‌ای در استادیوم غیر استاندارد شهدای 7 تیر بابل رخ داد چرا که این ورزشگاه امکانات اولیه برای برگزاری بازی با این حساسیت را ندارد،بعد از کش مکش‌های فراوان یگان ویژه وارد استادیوم شد ولی بازیکنان نساجی اعلام کردند با شرایط موجود حاضر به ادامه بازی نیستند.

نکته جالب این است که مأموران دوربین‌های خبرنگاران قائم‌شهری و رسانه‌های کشوری را ضبط کرده و آنها اجازه فیلم برداری از این اتفاقات را ندارند.

از دیگر نکات این بازی این است شبکه تبرستان هیچ اشاره‌ای به این درگیری نکرد و به جای نشان دادن صحنه‌های درگیری و سنگ پرانی تصاویری از سنگ نوردی را در حال پخش دارد،این مسابقه سرانجام با تصمیم مسئولان لغو شد تا بازی دو تیم هم استانی سرنوشت تلخی داشته باشد.

توضیح مدیرعامل خونه به خونه درباره ورزشگاه هفتم تیر

در همین رابطه مدیرعامل باشگاه خونه به خونه گفت: هواداران این تیم به هیچ وجه وارد درگیری در ورزشگاه بابل نشده اند.

قاسم حسن زاده تاکید کرد : هواداران بابلی به هیچ عنوان درگیری با هواداران نساجی نداشتند بلکه طرفداران نساجی به تحریک فرد یا افرادی از کادرفنی اقدام به کندن فنس ورزشگاه و هجوم به داخل زمین و درگیری با نیروی انتظامی کردند و کلیه عواقب این ماجرا متوجه هواداران این تیم است که رفتار غیرقابل قبولی در این مسابقه داشته اند.

حسن زاده افزود: من تاکید می کنم به هیچ وجه لفظ درگیری را استفاده کنید چراکه هواداران تیم خونه به خونه به هیچ وجه وارد دعوای بین هواداران نساجی و نیروی انتظامی نشدند.

همچنین برخی اخبار تایید نشده حاکی است که پس از حضور دادستان بابل در ورزشگاه وی دستور داد، تيم خونه به خونه ديگر تا اطلاع ثانوي حق برگزاري مسابقات در ورزشگاه هفت تير را ندارد.

سرنوشت دربی دست کمیته انضباطی

خلاصه اینکه دربی فوتبال مازندران بین نساجی و خونه به خونه رنگ سیاه و زشت درگیری به خود گرفت و بعد از پایان نیمه اول، مسابقه تعطیل شد.

بازی با گلزنی نساجی آغاز شد اما در ادامه کار بازی به تساوی کشیده شد ،علاقمندان در انتظار پخش نیمه دوم بازی بودند که بر خلاف تصور، پخش مسابقه ادامه پیدا نکرد.

درگیری های تاسف برانگیز آن قدر زیاد بود که بازی شرایط ادامه را نداشت و ادامه بازی غیرممکن بود، درگیری هواداران 2 تیم آن قدر زیاد بود که نیروی انتظامی وادار به دخالت شد و از اسپری فلفل برای دور کردن تماشاگران استفاده شد.

در حال حاضر کمیته انضباطی باید تکلیف این مسابقه را روشن کند،تیم میزبان ادعا می کند درگیری ها با تحریک یکی از اعضای فنی تیم نساجی آغاز شده است، در این باره نظر ناظر و صورتجلسه نیروی انتظامی تعیین کننده خواهد بود.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :