آخرین عناوین

سه شنبه 17 اسفند 1395-10:46 کد خبر:41146

بحران به تولیدی‌های روغن مازندران رسید!!

کاهش فروش و تعدیل نیرو در تولیدی های روغن!؟

نائب رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران گفت: برخی از کارخانه‌های تولید روغن استان با کاهش تولید مواجه شده‌اند و اقدام به کاهش نیرو کرده‌اند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، رضا قاسمی طی گفت‌وگویی با بیان اینکه برخی از کارخانه‌های تولید روغن مازندران با کاهش تولید مواجه شده‌اند، اظهار داشت: مقدار خرید روغن توسط مردم امسال کاهش قابل ملاحظه‌ای داشت و در پی آن تولید روغن در واحدهای تولیدی استان با کاهش مواجه شد.

وی افزود: وقتی کاهش تولید صورت می‌گیرد یقینا واحد تولیدی نیز اقدام به کاهش نیروهای خود می‌کند.

نائب رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران، صنایع روغنی مازندران را نیازمند سرمایه در گردش دانست و گفت: من به عنوان تولیدکننده روغن در استان شامل دریافت تسهیلات بسته رونق اقتصادی نشدم.

این تولیدکننده روغن خاطرنشان کرد: سرمایه در گردش مهم‌ترین خواسته تولیدکنندگان روغنی مازندران است تا بتوانند بخشی از هزینه‌های جاری را تامین کنند.

قاسمی با انتقاد از افزایش تعرفه روغن پالم، گفت: قبل از ایجاد تعرفه توسط دولت، روغن پالم کیلویی هزار و 800 تومان بود اما الان به 3 هزار و 200 تومان رسیده است.

وی تاکید کرد: چنین افزایش قیمتی باعث نشد تا قیمت روغن افزایش یابد چون نرخ‌گذاری روغن توسط دولت صورت می‌گیرد.

نائب رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران اضافه کرد: ورود دولت در نرخ‌گذاری روغن نیز موجب شده تا تعادل قیمتی بین قیمت تمام شده و سود موردنظر ایجاد نشود.

تولیدکننده نمونه مازندرانی روغن گفت: قیمت روغن باید با احتساب قیمت تمام شده و 10 تا 15 درصد سود محاسبه شود، در صورتی که قیمت در حال حاضر روغن بسیار دور از واقعیت است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • پورحسنی
    چهارشنبه 18 اسفند 1395-22:53


    یکی از دلایل کاهش خرید روغن آگاهی و شناخت بیشتر مردم از مضرات استفاده از روغن می باشد و با توجه به افزایش بیماریهای قلب و عروق کاهش خرید و مصرف روغن باید با خوشحالی عوامل امر همراه باشد و تولید به سمت روغن های صد در صد گیاهی پیش رفته و ضمانت مصرف با کمترین عوارض و بیماری را داشته باشد

    • کارشناس تغذیه
      چهارشنبه 18 اسفند 1395-22:29


      روغن پالم سرشار از اسید پالمیتیک است. و مصرف پالمتیک اسید احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را افزایش می دهد. بهتر است به جای افزایش قیمت این روغن به دنبال حذف این محصول از سبد غذایی مردم باشید، و سلامت جامعه نقطه هدفتان باشد