آخرین عناوین

دوشنبه 25 بهمن 1395-8:45 کد خبر:40900

اوضاع نا به ‌سامان تنها بازار روز نکا:

تعطیلی 90 درصد از غرفه‌های بازار روز نکا و بی‌توجهی مسئولان/تصاویر

بی‌تردید با نگاهی گذرا به تنها بازار روز نکا، تایید خواهید کرد که این بازار در وضعیتی بسیار نامطلوب بسر می برد و در صدر ضعیف‌ترین بازار روزهای استان است.


به گزارش خزرخبر و به نقل بلاغ، بازار روز امام رضا(ع) نکا، تنها بازار میوه و تره‌بار این شهرستان است که نزدیک به 9 سال از عمر فعالیت آن می‌گذرد.

با وجود نزدیک به عمر یک دهه‌ای بازار روز نکا، این بازار با رکود و تعطیلی بیش از 90 درصد از غرفه‌های آن مواجه شده است.

بی‌توجهی مسئولان، عدم جانمایی مناسب بازار در شهر، فعالیت گسترده دستفروشان در نقاط مرکزی شهر، مجاورت بازار با نکارود و اثرات سوء حشرات و حیوانات موزی، عدم امکانات رفاهی و بهداشتی، عدم پوشش و حصار غرفه‌ها و در نتیجه مشکلات سرما و گرما برای کسبه و همچنین حفاظت میوه و تره‌بار، از عمده‌ترین موضوعات نابه‌سامانی و رکود این بازار است.

بی‌تردید با نگاهی گذرا به این بازار تایید خواهید کرد که بازار روز نکا در وضعیتی بسیار نامطلوب قرار دارد و این اوضاع، این بازار را در صدر ضعیف‌ترین بازار روزهای استان مازندران قرار داده است که نفس‌های بقای آن را به شماره انداخته است.

باید اذعان کنیم که در حال حاضر از ظرفیت 120 غرفه این بازار تنها نزدیک به 10 غرفه آن فعال است که این تعداد از کسبه نیز، با ابراز گلایه از مسئولان شهری، مجبور به ادامه فعالیت هستند.

یکی از کسبه این بازار گفت: در طول این چند سال حتی یک مسئول شهری نیز، سری به این بازار نزده است و از نزدیک در جریان فعالیت و مشکلات این بازار قرار نگرفته است.

وی افزود: واقعا به ‌دلیل عدم دیوار چین بودن غرفه‌ها در تابستان از گرما، در زمستان از سرما و در ساعات تعطیلی بازار از اضطراب امنیت اقلام در غرفه‌ها سخت در حال رنج هستیم و مجبوریم برای حفظ امنیت، با استخدام نگهبان شب، علی‌رغم رکود بازار، متقبل هزینه‌های مضاعف نیز شویم.

کسبه دیگری گفت: متاسفانه علی‌رغم پیگیری‌های گسترده، کسی صدای ما را نمی‌شود و ما سخت از مسئولان انتظار داریم که نسبت به ساماندهی تنها بازار روز نکا اقدام کنند.

یکی از کسبه‌های خانم ضمن گلایه از وضعیت نامطلوب این بازار، اظهار کرد: متاسفانه مجاورت این بازار با نکارود و اثرات سوء حشرات و حیوانات موزی آن، جدای مشکلات فراوان برای کسبه و میوه و تره‌بار، موجب بی‌رغبتی مردم طی گذر زمان شده است و این امر نیز بر عوامل رکود این بازار افزوده شد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه وضعیت بسیار نامطلوب سرویس‌های بهداشتی، آب آشامیدنی، نمازخانه و کلیه امکانات اولیه نیز از معضلات جدی این بازار است که بی‌توجهی مسئولان به این موضوع، واقعا جای گلایه و تاسف دارد.

یکی از پیشکسوتان این بازار با ابراز تاسف از وضعیت در حال کما و رو به تعطیلی تنها بازار روز نکا، اذعان کرد: متاسفانه بی‌توجهی مسئولان و عدم حمایت از کسبه این بازار، موجب تعطیلی بسیاری از کسبه، بیکاری آنان، افزایش ذستفروشان غیربومی و ضرر و زیان کسبه بازار شده است که با ادامه این روند، شاهد تعطیلی این بازار خواهیم بود.

در پایان این گزارش، نظر شما مخاطبان گرامی را به گزارش تصویری از رکود و نابه‌سامانی این بازار جلب می‌کنیم که خود به وضوح گویای اوضاع اسف‌بار این بازار است،باشد که شاهد تلنگر و بیداری مسئولان شهری این شهرستان برای احیای این بازار باشیم.

 

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :