آخرین عناوین

يکشنبه 11 مهر 1395-9:57 کد خبر:32184

با حکم مدیرعامل شرکت آبفار مازندران:

مدیر جدید آبفار رامسر منصوب شد

طی حکمی از سوی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران، مدیر جدید امور آبفار رامسرمنصوب، شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از اداره روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران،با حکم مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران مدیر جدید امور آبفار رامسرمنصوب، معرفی و مشغول به کار شد.

براساس این گزارش، در آیین تودیع و معارفه مدیران امور آبفار رامسر ، عبدالهی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس به عنوان افتخاری در کارنامه ملت ایران بر ضرورت صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد و اظهار داشت: در گذشته مردم از آب چشمه ها و چاهها  در همان سرچشمه استفاده می کردند و بهره برداری از آن محدود بود اما اکنون با تغییر رویه زندگی و آبرسانی به منازل، مصرف آب افزایش یافته و منجر به کاهش منابع آبی شده و این در حالی است که با خشکسالی های اخیر طی 15 سال گذشته و افزایش جمعیت و مصرف، آب سرگذشت تلخی پیدا کرده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران با تاکید بر استفاده از آبهای سطحی و پایدارافزود: آب چشمه ها آب درجه 3 و آب چاهها آب درجه 2 از نظر پایداری است اما آبهای سطحی به عنوان آب پایدار مطرح است لذا ما باید به سمت استفاده از آبهای سطحی پیش برویم.

وی میانگین مصرف آب در کشورهای توسعه یافته را 150 لیتر در ثانیه اعلام کرد و گفت: متاسفانه میانیگن سرانه مصرف آب در استان ما 250 لیتر در شبانه روز و حتی در برخی از روستاها بیش از 400 لیتر است و با توجه با اینکه آب قابل تولید نیست و جایگزنی هم ندارد لذا مردم باید الگوی مصرف آب را رعایت کنند و در مصرف آب مدیریت داشته باشند تا با کمبود آب مواجه نشویم.

عبدالهی، اجرای پروژه های آبرسانی روستایی را بسیار گران و هرینه بر عنوان و تصریح کرد: ما فقط یک دهم حق انشعاب و آب بهاء را از مردم می گیریم و چون دولت برای آب روستایی سوبسید در نظر گرفته در این میان به شرکت آب و فاضلاب روستایی در بحث تامین منابع اعتباری فشار مضاعفی وارد می شود.

وی با اعلام بدهی 40 میلیارد تومانی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: متاسفانه در سال گذشته منابع اعتباری ماده 180 متمرکز با 31 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده تخصیص نیافت و شوک بزرگی به ما وارد کرد این در حالی بود که ما برای این مقدار اعتبار برنامه ریزی کرده و حتی بخشی از کارها را نیز انجام داده بودیم که موجب افزایش بدهی ما به پیمانکاران شد.

عبدالهی در بخش پایانی سخنانش تودیع و معارفه را فرصتی برای خدمتگزاری در سنگر دیگر دانست و افزود: تودیع و معارفه همانند دو امدادی است تا کارها با سرعت و شتاب بیشتر پیش برود لذا باید خدا را شاکر باشیم که این فرصت خدمت را به ما داده است تا بتوانیم نیازهای بهترین بندگان خدا را برآروده کنیم.

در ادامه این مراسم فرماندار رامسر ، تامین آب شرب سالم را یکی از نیازهای مهم مردم به ویژه در روستاها خواند که از گذشته کمتر به این موضوع توجه شده است.

سروری افزود: با تاسیس شرکت آب و فاضلاب روستایی آبرسانی به روستاها با برنامه ای منسجم تر و تشکیلاتی تر صورت گرفت و امروز بخش عمده ای از روستاها با تلاش کارکنان خدوم و دلسوز شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران از آب شرب بهره مند شدند و توانستیم رضایت نسبی مردم را جلب کنیم هر چند هنوز روستاهایی هستند که در برنامه آبرسانی قرار دارند که امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم در سالهای آتی این کار صورت گیرد.

در پایان این مراسم ضمن قدردانی از زحمات طیبی که به افتخار بازنشستگی نائل شد و نیز نحوی که علاوه بر مدیریت امور آبفار تنکابن مدتی به اداره امور آبفار رامسر نیز مشغول بود، کیهانیان به عنوان مدیر جدید امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان رامسر منصوب و معرفی شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :