آخرین عناوین

يکشنبه 27 تير 1395-8:40 کد خبر:25439

مسئولان استان همچنان در خواب غفلت:

نارضایتی نماینده ولی فقیه در لرستان، از وضعیت باداب سورت

نماینده ولی فقیه در لرستان، از وضعیت نابسامان باداب سورت انتقاد کرده و آن را فاقد ابتدایی ترین امکانات اولیه توصیف نمود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش، در مورد شرایط بغرنج چشمه های منحصر بفرد باداب سورت سخن بسیار گفته شد، منتها تا به این لحظه جز چند متر فنس و سیم خاردار که در واقع تنها کارکردش ایجاد مزاحمت برای حیوانات و حیات وحش منطقه بوده است هیچ کار سازنده ای انجام نشده است.

تقریبا هر ماه یکی از مسئولان ارشد استان در باره ضرورت حفظ ، تجهیز و حراست از این میراث بی نظیر الهی سخن می گویند و البته گامی فراتر از سخن گفتن بر نمی دارند.

تا به حال همه مسئولان و دست اندرکاران رسمی استان اعم از استاندار،فرماندار،مدیر کل منابع طبیعی،رئیس میراث فرهنگی و هر کسی که اندک ارتباطی با این مقوله داشته است، به باداب سورت سر زده و قول حل مشکلات و معضلات این ودیعه خداوندی را داده است، اما بلافاصله پس از دور شدن از چشمه ها همه آن حرف های قشنگ را فراموش می کند و انگار نه انگار چشمه ای به این نام را دیده است.

حقیقت ماجرا این است که به دلیل بی توجهی و مسئولیت گریزی محض مسئولان و متولیان استان مازندران تا چند سال آینده اثری از باداب سورت باقی نخواهد ماند.

هجوم خیل عظیم گردشگران از اقصی نقاط ایران به این منطقه و عدم رعایت مسائل مرتبط با حفاظت طبیعی این چشمه ها به ویژه پلکان های آهکی و معدنی این چشمه که بسیار شکننده بوده و برای ساخت هر سانتی متر آن به ده ها سال زمان نیاز است ، سبب گشته تا روند تخریب و فرسایش این اثر ملی شتاب زیادی  داشته باشد، به طوری که کارشناسان از نابودی قریب الوقوع این سازه طبیعی در آینده نزدیک سخن می گویند.

به تازگی اما در یکی از جالب ترین واکنش ها نسبت به مسئولیت گریزی مسئولان و پاس کاری مسئولیت ها بین حوزه های مختلف دولتی، آیت الله میرعمادی امام جمعه خرم آباد و نماینده ولی فقیه در لرستان ضمن بازدید از این چشمه ها از وضعیت نابسامان باداب سورت انتقاد کرده و آن را فاقد ابتدایی ترین امکانات اولیه توصیف نمود.

این در حالی است که دست اندرکاران استانی بارها از اقدامات عاجل در این باره سخن گفته و وعده ساماندهی این منطقه گردشگری را به مردم داده اند.

در آخرین رویداد مرتبط با چشمه ها مدیر کل گردشگری از در اختیار گرفتن زمین ها از سوی منابع طبیعی خبر داد و اظهار داشت تا پایان یافتن مراحل قانونی برنامه ساماندهی فی الفور اجرا می شود!

آنچه اما همگان از جمله نماینده ولی فقیه در لرستان دارند می بینند ، مکانی رها شده به حال خود و بدون کوچکترین برنامه ای برای حفاظت، حراست و بهره برداری گردشگری است.

ظاهرا علاوه بر سوء مدیریت و نبودن عزم جدی برای به سرانجام رساندن برنامه های ساماندهی سورت، برخی اختلاف نظرها و کارشکنی ها هم در این امر دخیل اند که باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شوند، آنچه اما در حال حاضر شاهد هستیم چشم اندازی مبهم و تاریک از سرنوشت چشمه های تُرش و تلخ باداب سورت است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :