آخرین عناوین

پنجشنبه 17 تير 1395-14:16 کد خبر:24317

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران خبر داد:

نجات غریق 51 نفر از دریای مازندران/نجات جان چوپان بعد از تلاش 5 ساعته

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: با آغاز تعطیلات عید فطر، تاکنون 51 غریق سواحل مازندران از آب دریا بیرون کشیده شدند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، مجتبی اکبری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با آغاز تعطیلات عید فطر و دور نخست سفرهای تابستانی عوامل و نجاتگران جمعیت هلال احمر در شهرهای مختلف آماده ارائه خدمات هستند.

وی افزود: خدمات هلال احمر مازندران در بخش‌های مختلف است که در اختیار هم‌استانی‌ها و مسافران قرار می‌گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به وضعیت اجرای طرح کاهش غریق در استان، بیان کرد: تا پایان روز گذشته تعداد 51 نفر از آب بیرون کشیده شدند.

این مسئول ادامه داد: تعداد پنج نفر از غریق نجات یافته به مراکز درمانی منتقل شدند.

اکبری با اشاره به اینکه تعداد 174 نفر از درمان سرپایی برخوردار شده و به پایگاه‌های هلال احمر مراجعه کردند، بیان کرد: یک نفر از مراجعه‌ کنندگان حضوری نیز توسط جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شد.

وی با اعلام اینکه 146 نفر از نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در سواحل مازندران مشغول به خدمت بودند، اظهار کرد: 797 نیروی نجات غریق تاکنون در طرح‌های دریا به ‌کارگیری شدند.

اکبری بیان کرد: هم‌اکنون تعداد 9 دستگاه خودروی آمبولانس، 51 دستگاه موتورسیکلت و یک دستگاه خودروی کمک ‌دار در عملیات هلال احمر به کار گرفته شدند.

مجتبی اکبری اظهار کرد: مردی که به شغل چوپانی مشغول بود شب گذشته در منطقه گدوک سوادکوه مفقود شد.

وی افزود: بلافاصله پس از اطلاع‌ رسانی مفقود شدن این مرد چوپان، عوامل امداد و نجات جمعیت هلال احمر و تیم امداد کوهستان وارد میدان شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با تأکید بر اینکه این اتفاق در ارتفاعات چالمیش روی داد، خاطرنشان کرد: به‌علت مه غلیظ این چوپان مسیر اصلی خود را گم کرد.

وی در پایان گفت: با ورود عوامل امداد و نجات و تیم امداد کوهستان جمعیت هلال احمر پس از پنج ساعت عملیات یافتن و جست‌ وجوی این فرد به طول انجامید و چوپان با 100 رأس گوسفند جان سالم به‌ در برد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • اصغر ماه وش
    شنبه 9 مرداد 1395-21:19


    چرا مانند خودرو ها که اجباری شد استفاده از کمربند ایمنی در مورد شناگران سواحل دریای مازندران استفاده از جریقه اجباری نمیشود تا مردم ایران اینقدر کشته از این دریای زیبا ندهند و خاطره مرگبار برایشان باشد و تعداد مسافرین بیشتر شود و منافع شما هم بیشتر