آخرین عناوین

سه شنبه 15 تير 1395-17:53 کد خبر:24304

ترافیک مسئولان ارشد کشوری در استانداری مازندران؟؟؟!!!!

قصد دولت برای اداره مستقیم امور درمازندران؟! / آیا جهانگیری واقعا برای افتتاح اسکله می آید؟

در روزهایی که استان در تعطیلی رسمی بسر می برد این آقایان در مازندران بدنبال چه هستند، کدام جلسات را با کدام مدیران و کدام انگیزه برگزار می کنند؟


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از وارش، هنوز مدت زیادی از سفر محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نگذشته است که اعلام شد معاون اول رئیس جمهور هم قرار است برای "افتتاح اسکله" به مازندران سفر کند.

آنهم در روز عید فطر و همزمان با آغاز تعطیلات، اینکه مازندران مورد توجه مقامات کشوری قرار گرفته است که پس از سالیان متمادی به طور میانگین هر فصل یکی از عالیرتبه ترین مقامات ملی به اینجا می آیند در جای خود بسیار مهم و خوشحال کننده است اما اینکه حاصل این ترافیک شدید مقامات در استانداری برای مردم قابل لمس نیست نگران کننده و سرشار از نا امیدی برای توده های مردمی است که با آرزوهای بزرگ دل به کلید تدبیر دادند.

احساس خطر مرکز نشینان از ریزش شدید آرای روحای در مازندران که به دلایل گوناگون از جمله تداوم رکود اقتصادی، ارجیت دادن منافع سمنانی ها به محیط زیست استان و به سرانجام نرسیدن برنامه های سیاسی دولت در مازندران ایجاد شد یکی از دلایل اصلی این رفت و آمد های شتابزده در پوشش افتتاح اسکله ، سمینار و موارد مشابه است.

همانطور که خود مسئولان استانی هم اذعان کرده اند تا به حال اعتبارات عمرانی استان تخصیص نیافته است و حتی از اعتبارات سفر ریاست جمهوری هم چیزی عاید مازندران نشد به طوری که استاندار از "صفر" بودن اعتبارات عمرانی مازندران پرده برداشت.

اما معادلات پیچیده سیاسی چه در سطح ملی و چه در سطح استانی سبب شد تا نتوان از ظرفیت های مدیریتی استان به خوبی بهره برداری کرد و معلوم هم نیست که اگر غیر از ربیع فلاح کس دیگری بر مسند استانداری می نشست می توانست موفق عمل کند!

گره کار استان مازندران بسیار فراتر از یک شخص یا مجموعه ای از اشخاص است که باید با آسیب شناسی مناسب و علمی در راستای گشودن این گره کور اقدام کرد.

خوشبختانه یکی از موانع بزرگ توسعه ای در استان یعنی افتراق نمایندگان و عدم اتحاد مناسب بود که در دوره جدید، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کنار زدن این باور رایج دورنمای خوبی را به نمایش گذاشته اند.

از طرفی اقدامات برخی از مسئولان اعم از شهرداران شهرهای مهم استان در راستای همگرایی نزدیک تر و بیشتر سبب شده است تا فضا برای کار گروهی بیش از هر زمان دیگری آماده باشد.

اما به هر دلیل اکنون دولت پی برده است دارد پایگاه خود را در میان توده های مازندرانی از دست می دهد و این امکان وجود دارد که به خاطر تصمیمات نسنجیده مدیریتی نام شخص دیگری غیر از روحانی در انتخابات آتی ریاست جمهوری از صندوق های رای بیرون بیاید.

به همین سبب آنچه از شواهد امر پیداست دولتمردان به دلیل عدم وجود فضای مناسب سیاسی و زمانی برای تغییر استاندار مازندران در تلاشند که تا در این چنذ صباح باقی مانده از عمر دولت، در اداره امور استان بیشتر دخالت کنند تا نتایج مد نظر را به دست آورند منتها حتی چنین رویکردی هم به دلیل کاستی های بزرگ اقتصادی، عمرانی و معیشتی تضمین لازم را به دولت روحانی برای کسب رای حداکثری در انتخابات آتی ریاست جمهوری نخواهد داد.

باید ببینیم که تا انتخابات سال آینده کدام یک از مسئولان ارشد کشوری ،در چه زمانی و با چه بهانه ای به کاخ استانداری وارد می شوند؟! 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :